Aktualności E-commerce eBiznes Email Marketing Marketing Internetowy SEO Sklepy Internetowe

Agencja marketingowa, a sklep e-commerce – czy warto podjąć współpracę?

Rozpoczynając swoją przygodę w świecie handlu internetowego wiele osób zastanawia się – czy sklepem e-commerce zająć się samodzielnie, a może rozpocząć współpracę z doświadczoną agencją marketingu e-commerce? O ile na samym początku dobrze jest osobiście spróbować swoich sił i poznać świat e-commerce na własnej skórze, o tyle wraz z biegiem czasu i rozwojem biznesu warto zastanowić się nad podjęciem współpracy z firmą zewnętrzną. Jakie są tego korzyści, czym zajmuje się agencja marketingowa i jak wybrać odpowiednią firmę? Tego dowiesz się w niniejszym artykule!

Czym właściwie jest agencja marketingu e-commerce?

Pojęcie „agencja marketingowa” jest bardzo szerokie. Agencje tego typu specjalizują się zarówno w tworzeniu plakatów, reklam, stron internetowych oraz prowadzeniem sklepów e-commerce. Z tego względu, jeśli zależy Ci na znalezieniu agencji marketingowej od branży e-commerce powinieneś zawęzić swoje poszukiwania do fraz „agencja marketingu e-commerce” czy „agencja marketingu internetowego”.

Agencje te zajmują się promocją sklepów, marek, usług czy produktów w przestrzeni internetu, wykorzystując do tego szereg narzędzi i technik. Ich celem jest poprawa SEO, czyli pozycjonowania stron internetowych, szeroko pojęta reklama (Google Ads), obsługa Social Mediów, content marketing i wiele więcej. Jeśli więc tworząc swój sklep internetowy samodzielnie podjąłeś się próby stworzenia kampanii Google Ads, rozwinięcia contentu czy wypozycjonowaniu swojego biznesu w wyszukiwarce, na pewno wiesz jak trudne jest to wzywanie.

Warto wspomnieć też, że nie są to jedynie zadania, które bierze na siebie agencja. Jej rolą jest także analiza konkurencji, śledzenie i analizowanie wszystkich powyższych czynności i tworzenie raportów, na podstawie których możesz ocenić uzyskane efekty i szczegółowo zapoznać się z przeprowadzonymi działaniami. Co więcej, agencja e-commerce zatrudnia doświadczonych specjalistów, którzy posiadają ogromną wiedzę i umiejętności, dzięki czemu uzyskanie wyniki z pewnością będą nieporównywalnie większe do tych, które uzyskasz na początku swojej drogi przez świat e-biznesu. Wiesz już czym jest agencja marketingu e-commerce, jednak czy wiesz dokładnie czym są wspomniane powyżej działania, których się ona podejmuje?

Co daje agencja marketingowa – wyjaśnienie kluczowych pojęć

Zacznijmy od podstaw, a więc odpowiedzi na pytanie co to SEO i pozycjonowanie? Celem Search Engine Optimization jest poprawa widoczności danej strony w wyszukiwarce. W tym celu należy przeprowadzić odpowiednią optymalizację techniczną i contentu/treści na stronie. W efekcie tych działań pozycja strony w wyszukiwarce ulegnie poprawie i zwiększy ruch na Twojej stronie, przyciągać na nią nowych klientów.

Jeśli chodzi o reklamy Google Ads, agencja marketingu może zdecydować się na przeprowadzenie różnych kampanii Google Ads. W zależności od potrzeb mogą to być kampanie Google Ads Search (tekstowe), GDN (graficzne), YouTube czy e-mail. Reklamy Google Ads to w skrócie wszystkie te reklamy, które na co dzień widujesz w wyszukiwarce Google (na górze strony po wpisaniu danej frazy, w postaci kafelek graficznych z produktami, banerów reklamowych, itd.). W tym miejscu pragniemy też podkreślić, że podczas wyboru agencji marketingu internetowego warto zwrócić uwagę czy dana agencja jest oficjalnym, certyfikowanym partnerem Google i posiada certyfikat, który może to potwierdzić. Stanowi to zawsze pewniejszy wybór i lepszą gwarancję jakości danej agencji.

Kolejnym elementem, który wykorzystuje się w marketingu online jest content marketing. Krótko mówiąc, polega on na tworzeniu atrakcyjnych i wartościowych dla odbiorców treści, które poprawiają wizerunek Twojej firmy, zachęcają klientów do skorzystania z Twoich usług i wyróżniają Twoją ofertę na tle konkurencji. Content marketing może przybrać różne formy – może być to blog, filmy, raporty oraz różne inne treści.

Pora przejść do Social Mediów. Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Linkedin to miejsce, które gromadzi miliony użytkowników i stanowi znakomitą przestrzeń do reklamy. W tym przypadku mamy do czynienia z tworzeniem content marketingu w Social Mediach lub kampanii Ads w Social Mediach, która działa podobnie jak Google Ads, jednak odbywa się jedynie w ramach konkretnej platformy.

Wspominaliśmy również o e-mail marketingu. Tutaj, jak sama nazwa wskazuje, chodzi o reklamę za pomocą poczty e-mail. Ta forma reklamowania swoich usług funkcjonuje w internecie od bardzo długiego czasu, jednak nadal jest bardzo skuteczna, gdy tylko potrafi się ją odpowiednio przeprowadzić.

Agencja marketingu internetowego, e-commerce – czy warto i jaką wybrać?

Przejdźmy do podsumowania. Czy warto skorzystać z usług agencji marketingowej? Naszym zdaniem, jest to bardzo dobra opcja, która pozwoli Ci dużo szybciej rozwinąć swój biznes w sieci, pozyskać nowych klientów i zwiększyć swoje zyski. Doświadczona agencja na pewno lepiej odnajdzie się w działalności na szeroką skalę, aniżeli osoba, która dopiero poznaje branżę e-commerce. Jest to powód, dla którego warto zdecydować się na współpracę ze specjalistami od e-commerce i marketingu internetowego.

Możesz jeszcze zastanawiać się, jaką agencję marketingu w takim razie powinieneś wybrać. Serdecznie zachęcamy Cię do zapoznania się z ofertą Agencji Marketingu Internetowego i E-commerce Exelmedia. Jest to agencja, która na rynku funkcjonuje już od długiego czasu i może poszczycić się współpracą z wieloma uznanymi sklepami online (m.in. największym sklepem z nosidełkami, chustami do noszenia i akcesoriami dziecięcymi Tulisie.pl) i firmami z różnych branż. Sprawdź jakie usługi oferuje Exelmedia i rozwiń swój sklep lub biznes internetowy!

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".