Google poinformował, iż z okazji 15-lecia swojego narzędzia reklamowego przeprowadzi dużą przebudowę. Mowa oczywiście o systemie AdWords, z którego korzysta wiele milionów reklamodawców z całego świata. Aktualny interfejs graficzny został wprowadzony w 2008 roku i przez wielu ekspertów SEM uznawany jest za mocno przestarzały.
Spis treści
Google AdWords – co się zmieni?
Celem Google jest stworzenie interfejsu przyjaznego dla użytkowników, który ułatwi zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz odczytywanie statystyk. Panel Google AdWords ma być bardziej intuicyjny, a najpotrzebniejsze informacje łatwo dostępne.
Nowa wersja narzędzia to nie tylko nowy interfejs graficzny, lecz również inna filozofia działania. Zostanie bowiem zaprojektowana zgodnie z zasadą mobile-first, co nie jest niczym zaskakującym, zważając na rosnącą liczbę wyszukiwań wykonywanych za pomocą urządzeń mobilnych.
Kiedy pojawi się nowa wersja Google AdWords?
Niestety wielkich zmian nie ujrzymy w najbliższym czasie. Google poinformował, iż proces budowania nowego interfejsu zostanie rozłożony na 2016 i 2017 rok. W trakcie testów do skorzystania z nowej wersji zostaną zaproszeni reklamodawcy, którzy będą mogli realnie ocenić wprowadzone zmiany i współpracować ze specjalistami firmy z Mountain View nad udoskonaleniami systemu.