eBiznes SEO

Szkodliwe SEO – pozycjonowanie oparte na frazach

Branża SEO przez lata naważyła sobie niezłego bigosu. Swoją pracę dla Klienta, która od początku miała zwiększać zainteresowanie jego ofertą, potraktowała jako pracę techniczną, często o wątpliwej jakości.

Branża SEO przez lata naważyła sobie niezłego bigosu. Swoją pracę dla Klienta, która od początku miała zwiększać zainteresowanie jego ofertą, potraktowała jako pracę techniczną, często o wątpliwej jakości.

Klienci też nie są bez winy – chcą jak najmniejszymi środkami osiągnąć sukces pokroju onetu czy wirtualnej polski.

Co ma zrobić firma pozycjonująca strony, kiedy dostaje takie oto zapytanie:

„Proszę o wycenę pozycjonowania dla fraz:

przesyłki do Anglii
paczki do Anglii
przesyłki do Niemiec
paczki do Niemiec
przesyłki paletowe
paczki Anglia
przesyłki Anglia
przesyłki międzynarodowe
paczki zagraniczne„

Oczywiście klient nie podał strony i prosi o ofertę cenową.

Każdy z nas ma jakiś cel swoich działań, klientowi zależy na szybkich rezultatach, Agencji SEO na pozyskaniu klienta za wszelką cenę – czy rzeczywiście tak powinna wyglądać współpraca ?

Internet AD 2015 to zupełnie inne reguły niż jeszcze 5-6 lat temu. Dzisiaj tzw. techniczne pozycjonowanie nie ma sensu, a utrzymywanie mitu SEO jako działań opartych tylko na frazach kluczowych jest wręcz szkodliwe.

Aby zmienić ten stan rzeczy firmy SEO powinny przedefiniować swój sposób współpracy z klientem, a klientów zachęcamy chociaż do podstawowego zapoznania się z tematem promocji firmy za pomocą marketingu internetowego.

 

Co tak na prawdę powinno być ważne w pozycjonowaniu strony internetowej ?

Poniżej kilka elementów, które oczywiście nie wyczerpują tematu:

1. Strona internetowa, która będzie obiektem naszych działań.

I to jak wygląda wcale nie jest najważniejsze. Klient nie znając całej perspektywy skupia się na kolorach, zdjęciach, efektach na stronie. Zapomina przy tym o szeregu sprawach takich jak np. użyteczność strony dla użytkownika, dostępność strony do urządzeń przenośnych, czytelności i prostota nawigacji, opracowanie ścieżki sprzedaży, odpowiednia zawartość strony, czytelne i trafne wezwania do akcji, dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarek, itd, itp.

2. Odpowiedni plan działania.

Jeśli skupiamy się tylko na kilku frazach to po pierwsze: narażamy się na karę od Google, algorytm wyszukiwarki zmienia się tak często, że trudno przewidzieć co nastąpi jutro. Po drugie: możemy trafić przysłowiową kulą w płot. Bo skąd nasza pewność, że fraza X czy Y przyniesie nam korzyść ? Może dzięki niej zwiększymy ruch na stronie, ale czy na pewno zwiększy to naszą sprzedaż ?

3. Inne spojrzenie na pozycjonowanie.

To jest najtrudniejsza część – bo wiadomo jak trudno obalić mity, z którymi żyliśmy przez lata. Bo czym powinno być pozycjonowanie od początku ?

Pozycjonowanie nie jest przecież tym, czego chcesz drogi Kliencie dla swojej firmy. Twoim celem jest sprzedaż usług i produktów. Pozycjonowanie w tym procesie to tylko jedna z technik, cześć większej całości i tylko tak działania SEO powinny być rozpatrywane.

Pozycjonowanie to nie sprawdzanie czy fraza X jest na pozycji Y czy Z. Takie podejście mogło się sprawdzać w czasach kiedy konkurencja w Internecie była znikoma, a wyszukiwarka nie radziła sobie z „przekrętami” pozycjonerów.

Pozycjonowanie oderwane od rzeczywistości to tylko zwiększony ruch na stronie (często krótkotrwały) i zasilona kasa pozycjonera.

Na czym należy się zatem skupić myśląc o pozycjonowaniu serwisu ?

Na 5 elementach:

  • Strategii pozyskiwania klienta
  • Optymalizacji strony docelowej naszych działań
  • Promocji za pomocą dostępnych nośników
  • Analizach efektów
  • Optymalizacji działań

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".