Aktualności Marketing Internetowy SEO

Strategia marketingowa, a wyszukiwania

Strategia marketingowa to zaplanowane działania, które podejmuje firma, aby efektywnie funkcjonować na rynku i osiągać jak najlepsze wyniki finansowe. Strategia różni się w zależności od charakteru przedsiębiorstwa, a także miejsca, w którym firma funkcjonuje. W poniższym artykule skupimy szczególną uwagę na strategię marketingową zorientowaną na wyszukiwanie, którą często stosują firmy działające w przestrzeni internetowej, w tym branża e-commerce.

Strategia marketingowa zorientowana na wyszukiwaniu – co to takiego?

Strategię marketingową skupioną na wyszukiwaniu możemy nazwać inaczej strategią marketingową zorientowaną na klienta. Polega ona na skupieniu uwagi i poszczególnych działań firmy na konkretnym rodzaju klienta i spełnieniu jego oczekiwań i potrzeb. Strategia ta charakteryzuje się konkretnie wyznaczonymi celami i wytycznymi, które stopniowo są realizowane. Dlaczego jednak strategia marketingowa zorientowana na wyszukiwania jest potrzebna i czy na pewno jest skuteczna? Dowiedz się więcej!

Widoczność firmy, a strategia marketingowa

Podczas jednej z konferencji MarTech dyrektor generalny platformy SEO Craig Dunham powiedział, że w „każdego dnia w Google dokonywanych jest około trzech i pół miliarda wyszukiwań”. Dodał również, że zgodnie z badaniami Moz aż 84% osób używa wyszukiwarki Google przynajmniej trzy razy ciągu dnia, a nawet połowa wyszukiwań wszystkich produktów ma swój początek w Google. To doskonale prezentuje, że odpowiednia widoczność w Google ma ogromny wpływ na wyniki naszego przedsiębiorstwa. Duże znaczenie na rozwój sprzedaży internetowej oraz działalność firm w internecie miała pandemia COVID-19, podczas której wiele przedsiębiorstw częściowo lub w całości przeniosło się do wirtualnej sieci. Z tego też względu, aby skutecznie działać w internecie, nieustannie poprawiać swoje zasięgi, zdobywać nowych klientów, a w efekcie tego uzyskiwać coraz to lepsze wyniki finansowe niezbędnym jest opracowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii marketingowej zorientowanej na wyszukiwaniu.

Na co zwrócić uwagę w strategii skupionej na wyszukiwaniu?

Przede wszystkim należy uświadomić cały zespół na temat wyszukiwania i jego wpływu na rozwój firmy. Kiedy pracownicy oraz osoby zarządzające dostrzegą istotę wyszukiwania w rozwoju działalności online, wówczas można przejść do ustalenia odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa. W kwestii widoczności strony w wyszukiwarce Google znaczenie ma wiele czynników. Najważniejsze jest jednak dostrzeżenie znaczenia pozycjonowania SEO. Search Engine Optimization to proces, który ma na celu zbudowanie jak najlepszej pozycji danej strony w wyszukiwarce. Na SEO składa się szereg działań marketingowych, w tym: optymalizacja strony, marketing treści, user experience, analiza techniczna czy linkbuilding. Działania te możesz realizować samodzielnie lub skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów od marketingu internetowego, dzięki którym skuteczniej i szybciej wypozycjonujesz swoją stronę w wyszukiwarkach!

Pozycja strony w wyszukiwarce – pomoc specjalistów SEO

Zależy Ci na poprawieniu widoczności Twojej strony w wyszukiwarce? Potrzebujesz odpowiedniej strategii marketingowej lub chcesz, aby kwestią pozycjonowania strony w wyszukiwarce zajęli się specjaliści z tego zakresu? Już teraz sprawdź ofertę Exelmedia – Agencji Marketingu Internetowego oraz specjalistów SEO i e-commerce!

Źródło:

https://martech.org/how-to-build-a-long-term-search-first-marketing-strategy/

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".