Aktualności Content Marketing E-commerce Marketing Internetowy SEO Sklepy Internetowe

Dobry content marketing sklepów internetowych kluczem do sukcesu?

Content marketing polega na tworzeniu specjalistycznych treści, odpowiednich dla danej branży, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony oraz budowanie wizerunku marki jako eksperta w danej dziedzinie. Jakie zatem content marketing ma znaczenie dla branży e-commerce?

Znaczenie contentu w sklepach internetowych

Wartościowe treści w sklepach online mają bardzo dużą wartość. Po pierwsze unikatowy content czyni daną podstronę bardziej atrakcyjną i przystępną dla potencjalnego klienta. W klasycznym, stacjonarnym sklepie klient ma możliwość skonsultowania się z obsługą – w sklepie internetowym pierwszym kontaktem z klientem jest opis na stronie. Dodatkowo unikalne i rozbudowane treści są wysoko cenione przez algorytmy Google, od których zależy pozycjonowanie SEO naszego sklepu. Z tego też względu warto zadbać o odpowiednią treść w każdym elemencie sklepu. Wartościowy content musi znaleźć się zarówno na stronie głównej sklepu, w poszczególnych zakładkach takich jak „o nas”, gdzie szczegółowo przybliżymy klientowi historię, misję i opis naszego sklepu. Unikalne treści, zachęcające do zakupu muszą znaleźć się także w opisach poszczególnych kategorii oraz opisach produktów. Warto zadbać też o bloga, który stanowi cenne wsparcie dla sklepu e-commerce. Jak widać, content marketing w e-commerce ma bardzo duże znaczenie. Pozostaje jednak pytanie jak stworzyć odpowiednie, wartościowe treści?

Zasady content marketingu w e-commerce

Tworząc treści dla sklepu internetowego powinniśmy kierować się kilkoma prostymi zasadami. Zgodnie z badaniami Google content powinien być: intelektualny, sensoryczny, stymulujący oraz emocjonalny. Jak stwierdzono w badaniach: klienci oczekują, że treści w sklepie internetowym będą odpowiadały ich zainteresowaniom, przekażą im nowe, cenne informacje, będą autentyczne, a przy tym pomocne oraz wzbudzające emocje. Jeśli natomiast chodzi o to, w jaki sposób konstruować treść dla naszego sklepu, tutaj również warto pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim treść powinna być prosta i nie do przesady formalna. Ważne, aby traktować klienta z odpowiednim szacunkiem, jednak nie dystansować go od siebie zwrotami typu „Szanowni Państwo” (chyba że nasza branża tego wymaga). W dalszej kolejności należy pamiętać, że odbiorca chce czuć się doceniany, dlatego nasz content powinien pokazać klientowi korzyści, które za sobą niesie nasza oferta oraz jakie potrzeby klienta zaspokoi nasz produkt lub usługa. Z bardziej technicznych aspektów duże znaczenie ma dzielnie treści na akapity, unikanie bardzo złożonych zdań i wyróżnianie najważniejszych informacji oraz słów. Ostatnim, jednak bardzo istotnym elementem jest poprawny język. Literówka czy „wpadka językowa” zawsze może się przytrafić, jednak zdecydowanie lepiej ich unikać.

Content marketing z pomocą specjalistów

Content marketing jest jednym z kluczy do sukcesu dla każdego sklepu e-commerce. Dlatego warto zainwestować w wartościowy i profesjonalny content w sklepie internetowym. Jego korzyści zauważalne są bardzo szybko – wzrost liczby klientów, poprawa wyników finansowych czy lepsza pozycja w wyszukiwarce. Aby jednak mieć pewność, że treści w naszym sklepie stworzone są w sposób odpowiedni, warto skorzystać z pomocy specjalistów SEO – Agencji Marketingu E-commerce Exelmedia! Sprawdź ofertę content marketingu Exelmedia już teraz!

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".