Aktualności SEO Wyszukiwarki Internetowe

Przyjazne adresy URL – czy to ma znaczenie?

Rozpoczynając swoją przygodę z branżą e-commerce trzeba pamiętać o kilku ważnych aspektach. Jednym z kluczowych zadań, które stoi przed właścicielem sklepu online jest jego optymalizacja. Mówimy tu nie tylko o najbardziej zauważalnych i kluczowych elementach, ale także tych mniej widocznych i o mniejszym znaczeniu. Jednym z często pomijanych punktów optymalizacji sklepu internetowegoprzyjazne adresy URL. To duży błąd, ponieważ mają one bardzo duży wpływ na pozycjonowanie sklepu oraz User Experience. Poniżej przyjrzymy się bliżej kwestii przyjaznych adresów URL, odpowiemy czym są, jak wyglądają, do czego się przydają, a także jak należy je tworzyć. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej już teraz!

Co to jest przyjazny adres URL?

URL, a właściwie Uniform Resource Locator to coś, co zna niemal każdy użytkownik internetu. Czy wiesz jednak, jak wytłumaczyć czym jest adres URL? Jest to nic innego jak ciąg pewnych znaków, które po wpisaniu ich w polu wyszukiwarki przeniosą nas na daną stronę internetową. Teraz zastanówmy się nad przyjaznymi adresami URL. Miano „przyjaznych” zostało przydzielone adresom URL, ponieważ odpowiednio skonstruowane mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego bądź strony internetowej. Czym w takim razie różnią się przyjazne adresy URL od tych klasycznych? Adres URL składa się z kilku fragmentów: protokołu (https:), hosta/nazwy domeny (tulisie.pl) oraz ścieżki do podstrony (np. /nosidełka-dla-dzieci). Różnica pojawia się w ścieżce do podstrony, czyli ostatnim fragmencie adresu URL. Przyjrzyjmy się temu na konkretnym przykładzie.

Przykłady przyjaznych i nieprzyjaznych adresów URL

Chcemy jak najlepiej przedstawić Ci różnicę między wspomnianymi adresami. Najlepiej zrobić to na konkretnym przykładzie. Zacznijmy od nieprzyjaznych adresów URL. Najczęściej są one długie, zawierają różne znaki i/lub przypadkowe litery.

Przykład 1:

  • https://tulisie.pl/index.php?q=nosid%C5%82a&sxsrf=ALiCzsb5v9OvF1cKnMAEHshnB1YQVMasJw:16531599374

Patrząc na ten adres URL nie mamy pojęcia, na jaką podstronę mógłby nas on zaprowadzić. Wiemy jedynie, że trafimy na stronę sklepu Tulisie.pl, jednak nic poza tym. Adres ten jest nieczytelny oraz niemożliwy do podyktowania, a co za tym idzie – jest trudny (a raczej niemożliwy) do zapamiętania i raczej nie rzuca się szczególnie w oczy.
Teraz sprawdźmy jak wygląda przyjazna forma adresu URL:

Przykład 2:

  • https://tulisie.pl/nosidelka-dla-dzieci

Różnicę widać na pierwszy rzut oka. Przyjazny adres URL nie tylko pokazuje nam na jaką stronę/sklep trafimy, ale także pokazuje konkretną kategorię. W tym przypadku trafimy bezpośrednio do kategorii z nosidełkami dla dzieci. Adres ten jest o wiele atrakcyjniejszy wizualnie, a także jest łatwy do zapamiętania i można łatwo „podać” go dalej. Ponadto w przyjaznym adresie URL znajdują się słowa kluczowe, których klient wyszukuje w wyszukiwarce. To jeszcze bardziej ułatwia odnalezienie szukanej podstrony.

Przyjazne adresy URL – po co?

Wiemy już czym są oraz jak wyglądają przyjazne linki. Teraz sprawdźmy, dlaczego warto z nich korzystać w swoim sklepie internetowym. Do najważniejszych korzyści możemy zaliczyć:

  • Poprawa User Experience
  • Lepsze pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce
  • Większe zaufanie klientów do naszego sklepu
  • Większa renoma sklepu

Większy ruch na stronie sklepu
Ważne jednak, aby odpowiednio skonstruować przyjazne adresy URL, wówczas przyniosą nam najwięcej korzyści. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Jak skonstruować przyjazne linki?

Przyjazny adres URL powinien być zgodny z kilkoma zasadami:

  1. Zastosuj odpowiednie słowa kluczowe, wyselekcjonowane dla danych podstron
  2. Używaj odpowiednich łączników (w adresach URL raczej unikamy litery „i”, która sztucznie przedłuża link. Lepszym rozwiązaniem jest oddzielenie poszczególnych fraz myślnikami (-) lub podkreśleniem (_)
  3. Zachowaj prawidłową długość linków – zgodnie z rekomendacją Google przyjęło się, że prawidłowy link ma nie więcej niż 60 znaków
  4. Używaj wyłącznie małych liter
  5. Nie używaj polskich znaków

Optymalizacja sklepu internetowego i przyjazne adresy URL? Postaw na specjalistów!

Podsumowując nasz artykuł możemy uznać, że przyjazne linkowanie oraz ogólnie optymalizacja sklepu internetowego to są kluczem do sukcesu w branży e-commerce. Aby mieć pewność, że Twój sklep jest odpowiednio zoptymalizowany warto powierzyć to zadanie specjalistom. Z pomocą przychodzi Agencja Marketingu E-commerce Exelmedia, która posiada bogate doświadczenie i duże umiejętności w prowadzeniu i zarządzaniu sklepami online. Zapoznaj się z ofertą Exelmedia i zadbaj o optymalizację techniczną swojego sklepu na najwyższym poziomie!

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".