W obecnych czasach posiadanie własnej poczty elektronicznej to konieczność. Na każdym kroku natknąć możemy się na prośbę o podanie naszej skrzynki e-mailowej. Udostępnienie adresu mailowego ułatwia korzystanie z serwisów społecznościowych, sklepów internetowych, aplikacji. Poczta elektroniczna wymagana jest także gdy staramy się o pracę, udajemy do urzędu i w wielu innych sytuacjach czekających na nas w codziennym życiu.
E-mail to także świetne miejsce, w które dostarczane mogą być spersonalizowane przekazy reklamowe. Jedną z najpopularniejszych poczt elektronicznych, które wykorzystywane są do tego typu marketingu jest Gmail – obecnie najpopularniejsza poczta na świecie.
Możliwości reklamy Gmail
Promowane wiadomości w przypadku e-mailowym wyświetlają się na w górnej części skrzynki odbiorczej, dlatego nie wpływają na przejrzystość w interfejsie pocztowym. Przekazy reklamowe tworzone na potrzeby marketingu w poczcie elektronicznej możemy dopasować odpowiednio do naszych odbiorców. Google pozwala kierować reklamy na konkretnych użytkowników. W ten sposób możemy dotrzeć do potencjalnych klientów z jeszcze większą precyzją. Istnieje możliwość dostarczenia przekazu reklamowego do odbiorców o:
- podobnych zainteresowaniach,
- określonych danych demograficznych,
- zdarzeń z życia.
Oferty możemy kierować także na listę, na słowa kluczowe lub do osób które wcześniej zainteresowały się produktami.
Przekazy reklamowe są w pełni dostosowane do urządzeń mobilnych, dlatego nie musimy się martwić o przejrzystość i estetykę.
Reklamy w Gmailu są różnorodne, a ich wygląd zależy od nas. Potencjalni klienci mogą obejrzeć wideo, uzupełnić formularz, odwiedzić stronę. Użytkownicy smartfonów spotkają się opcją połączenia telefonicznego.
W przypadku marketingu e-mailowego opłaty naliczane są tylko i wyłącznie w przypadku rozwinięcia reklamy.
Różnorodność kanałów to klucz do osiągnięcia sukcesu, dlatego warto wykorzystywać pocztę Gmail do celów reklamowych.