Możliwości reklamowania własnego przedsiębiorstwa i związanych z nim usług lub produktów stale się powiększają. Firma Google konsekwentnie rozbudowuje rozwiązania, za pomocą których marketingowcy mogą docierać do nowych, potencjalnych klientów.
Interesującym sposobem kierowania reklam na odbiorców są “zdarzenia życia”. Promocja naszych usług bądź produktów odbywa się na dwóch platformach – Gmail oraz Youtube.
Czym są zdarzenia z życia?
Sposób kierowania reklam na zdarzenia życia to nic innego jak dostarczenie za pomocą Youtube oraz Gmaila przekazów promocyjnych na użytkowników, w których życiu nastąpi bądź nastąpiło jakieś przełomowe wydarzenie. Google wyróżnia następujące zdarzenia:
- Krótko przed ukończeniem studiów
- Niedługo po ukończeniu studiów
- Krótko przed przeprowadzką
- Niedługo po przeprowadzce
- Krótko przed ślubem
- Niedługo po ślubie
Dobry przykładem, aby łatwo to zrozumieć może być ślub. Zadbać należy o pierścionki, salę weselną, suknie ślubną, a nawet odpowiednie ubezpieczenie na nową drogę życia. Są to różne kategorie, ale wszystkie odpowiadają wyjątkowemu wydarzeniu – zawarciu małżeństwa. Mimo, że docelowa grupa odbiorców może nie być zbyt liczna, zdarzenie z życia wiązać się będzie z nieco większymi wyborami odnośnie zakupów.
Zwiększy to zatem prawdopodobieństwo zakupu reklamowanego przez nas produktu lub usługi.
Kierowanie na zdarzenia to świetny sposób, aby dotrzeć do użytkowników, w których życia nastąpił przełom. Moment ten zazwyczaj będzie się wiązał z potrzebą wydania pieniędzy na wielu płaszczyznach. Jeżeli odpowiednio nakierujemy naszą reklamę na zdarzenie, możemy wpłynąć na decyzję zakupową i osiągnąć sukces.