Tworzenie reklam z użyciem platformy Google Ads jest świetnym sposobem, który może pomóc przedsiębiorstwom w docieraniu do coraz to nowych klientów . Warto jednak zaznaczyć, że samo tworzenie contentu marketingowego w popularnej przeglądarce nie jest stuprocentowym kluczem do sukcesu. Musimy analizować efekty naszej pracy. Jak to robić? Skutecznym sposobem będzie śledzenie konwersji w Google Ads. Brzmi tajemniczo, ale jest to prosty sposób na sprawdzenie czy reklama przynosi założone przez nas wcześniej efekty.
Spis treści
Czym jest konwersja w Google Ads?
Konwersją zwykło nazywać się działanie, które zliczane jest gdy ktoś wejdzie w interakcję ze stworzonym przez nas materiale reklamowym. Jeżeli przed stworzeniem reklamy firma określiła, że pożądanym zachowaniem przez nowego klienta ma być wykonanie telefonu do przedsiębiorstwa, konwersję liczy się gdy użytkownik na ekranie swojego smartfona kliknie w naszą reklamę, a ta spowoduje bezpośrednie połączenie telefoniczne. Konwersją może być także dokonanie zakupu w sklepie internetowym, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza, instalacja aplikacji oraz wiele innych działań, które chciałbyś, aby wykonał potencjalny klient, gdy zetknie się z Twoją reklamą. Śledzenie rezultatów pozwala, kontrolę czy dana reklama przynosi zamierzone efekty, a co za tym idzie generuje zyski.
Jak ustawić i gdzie śledzić konwersje?
Aby prawidłowo śledzić to czy nasza reklama przynosi zakładane rezultaty musisz poprawnie skonfigurować konwersję. Tworzenie zacznij od platformy Google Ads. Wejdź w narzędzia, następnie w pomiary skuteczności, konwersja. Tam ustalić możesz nazwę konwersji, sposób jej liczenia oraz czas przez jaki system Google Ads ma zbierać dane.
Najważniejszym krokiem jest dodanie specjalnie wygenerowanego kodu do witryny, aplikacji lub innego miejsca, z którego chcesz czerpać informacje na temat liczby konwersji.
Gdy kod zostanie przez Ciebie poprawnie dodany, rezultaty możesz na bieżąco śledzić na swoim koncie Google Ads obok takich informacji jak koszt CPC czy współczynnika CTR.
Innym ze sposobów, aby skutecznie śledzić konwersję jest połączenie konta Ads z platformą Google Analytics. Na koncie Ads musimy zaimportować cele. Znajdują się one w sekcji narzędzia, płatności i ustawienia,. Potem wchodzimy zakładkę pomiar, następnie konwersję i tam pobieramy cele. Połączenie dwóch platform dostarczy nam to dużej ilości danych na temat działań użytkowników. Na tych podstawie informacji możemy jeszcze lepiej dobierać działania marketingowe, aby osiągnąć zamierzone przez nas cele.
Konwersje w postaci ilości telefonów ustalamy na podstawie podania numeru oraz określeniu w ustawieniach rejestracji połączeń. Dane na temat ilości rozmów i czasu ich trwania przychodzą w wygodnych i przejrzystych raportach.