Yahoo udostępnił przewidywaną listę tematów, które będą wyszukiwanie wiosną 2016 roku. Znana firma opracowała zbiór trendów na podstawie danych dotyczących wyszukiwań z zeszłego roku, jak i z ostatnich miesięcy. Przygotowane trendy wyszukiwań mogą być pomocne dla reklamodawców, którzy chcą na wiosnę dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami do potencjalnych klientów.
Przewidywane trendy wyszukiwań – Wiosna 2016
- DIY: Wraz ze wzrostem temperatury za oknami, coraz więcej osób szuka informacji o tym „Jak zbudować…”. Yahoo wymienia wiaty, domki na drzewach, stoły do warsztatu, tarasy ogrodowe.
- Malowanie: Przewidywany jest wzrost wyszukiwań związany z malowaniem wnętrz domów. Według Yahoo najczęściej wyszukiwanym hasłem związanym z malowaniem będzie „Jaki kolor pasuje do…”
- Organizacja: W czołówce wyszukiwań będą frazy związane z porządkami w szafach.
- Na zewnątrz: Zgodnie z historycznymi wyszukiwaniami, Yahoo przewiduje, iż największą popularność zyskają różnego rodzaju sprzęty i narzędzia stosowane poza domem.
- Grillowanie: Wyszukiwania związane z grillami i ogniskami będą cieszyły się największym zainteresowaniem między marcem, a majem.
- Krzesła: Wyszukiwania dotyczące krzeseł ogrodowych zaliczą największy wzrost wyszukiwań między marcem, a kwietniem. Co ciekawe według badań Yahoo przeprowadzonych na anglojęzycznym rynku, aż 98% osób wyszukujących „drewniane krzesła ogrodowe” prawdopodobnie jeździ luksusowymi SUV’ami.
- Alergie: Od lutego do początku czerwca wiele osób wyszukuje informacji, dotyczących końca sezonu pylenia.
- Podatki: Wiosną rośnie liczba wyszukiwań dotycząca przygotowywania rozliczania zeznań podatkowych. Według danych z anglojęzycznego rynku aż 25% osób wyszukuje informacji poprzez urządzenia mobilne – są to zazwyczaj osoby poniżej 35 roku życia.
Przewidywane trendy wyszukiwań dostarczone przez Yahoo mają pomóc w ustaleniu strategii reklamy odpowiednią na daną porę roku.
Artykuł opracowany na podstawie: Yahoo Reveals Top Search Trends for Spring 2016