Google przedłużyło możliwość używania standardowych reklam tekstowych w narzędziu AdWords, dając czas do 31 stycznia 2017 roku. To o kilka miesięcy dłużej niż wcześniej przewidział gigant z Doliny Krzemowej. Google chce, aby wszyscy mieli wystarczająco dużo czasu, aby przetestować nowy format reklam, czyli tzw. Expanded Text Ad.
Po 31 stycznia 2017 roku nie tylko nie będzie można tworzyć standardowych reklam tekstowych, ale nie będzie można edytować już istniejących. Dojdzie więc do sytuacji, w której stary format będzie wyświetlany, ale nie będziemy mieć nad nim żadnej kontroli.
Spis treści
Właściwości rozszerzonych reklam tekstowych
- Dwa pola na nagłówki (30 znaków każdy)
- Pojedyncze pole na opis (80 znaków)
- Końcowy adres wyświetlany URL + 2 pola na ścieżkę – każdy do 15 znaków
Nową strukturę reklam ilustruje poniższy zrzut ekranu:
Expanded Text Ad – płynne przejście ze standardowych reklam
- Pamiętaj o tym, czego szuka użytkownik. Nie twórz reklam, które nie są kompatybilne z danym zapytaniem użytkownika.
- Nie wstawiaj ślepo drugiego nagłówka bez zmiany reszty reklamy. Twórz treści, które są ważne z punktu widzenia zapytania.
- Nie używaj tej samej reklamy w wielu grupach reklam. Twoja reklama powinna być dopasowana do wyszukiwań użytkowników.