Czy zastanawiałeś się kiedyś jaki wpływ na Twój biznes mają opinie pisane przez klientów? Jeśli do tej pory nie przywiązywałeś do nich dużej uwagi lub uważałeś, że opinie nie są istotną kwestią w prowadzeniu biznesu online pozwól, że wyprowadzimy Cię z błędu. Opinie zamieszczane na stronie Twojego sklepu internetowego lub innego biznesu nie są wyłącznie „na pokaz”, lecz niosą za sobą cały szereg zalet! Przekonaj się sam!
Spis treści
Zalety opinii klientów dla biznesu online
Pierwszą pozytywną cechą opinii, która jako pierwsza przychodzi na myśl są kwestie wizerunkowe. Pozytywne opinie zwiększają zaufanie do naszej marki i mogą przekonać kolejnych zainteresowanych do wyboru naszych produktów, bądź usług. Co więcej, negatywne opinie również mogą nieść za sobą pozytywy i oddziaływać na zaufanie wobec naszej marki. Recenzje są również okazją dla klientów, aby podzielić się swoimi doświadczeniami, przemyśleniami i odczuciami, które towarzyszą im po zakupie naszych dóbr. Wszystkie te kwestie mogą zaowocować zwiększeniem sprzedaży oraz pozyskaniem nowych klientów, którzy szybciej nam zaufają. To jednak nie koniec. Opinie klientów mają również duży wpływ na pozycjonowanie SEO naszej strony. W jaki sposób?
Recenzje klientów, a pozycjonowanie SEO
Ranking SEO i opinie klientów – z pozoru te dwie rzeczy nie specjalnie się ze sobą łączą. Kiedy jednak przyjrzymy się temu bliżej, recenzje mają niemały udział w pozycjonowaniu. Po pierwsze opinie to dodatkowa treść. Dzięki nim możemy wzbogacić treści na danej stronie i zwiększyć jej pozycję w rankingu. Dodatkowo większa ilość tekstu sprawia, że Google odbiera naszą stronę jako bardziej wartościową i godną polecenia, ponieważ zawiera ona więcej informacji o tym, co znajduje się na stronie i czy odpowiada ona wyszukiwaniom użytkowników. W ten sposób strona wzbogacona o opinie automatycznie osiąga lepsze pozycje w wyszukiwarce. Pamiętaj także, że opinie o Twojej marce nie muszą ograniczać się wyłącznie do tych zamieszczanych na Twojej stronie. Cennym źródłem dla wzrostu ruchu na stronie są też witryny zewnętrzne, na których publikowane są opinie. Wpływ na to ma fakt, że użytkownicy, którzy będą szukać opinii na temat Twojej strony nie koniecznie będą ograniczać się wyłącznie do Twojej witryny, a skorzystają także z witryn zewnętrznych, które cieszą się wysokim autorytetem i zaufaniem. W ten sposób, posiadając recenzje na stronach zewnętrznych możesz skutecznie zwiększyć ruch polecający, a tym samym swoje SEO.
Zachęć swoich klientów do napisania recenzji!
Podsumowując powyższe kwestie, warto jest zachęcić swoich klientów do napisania krótkiej opinii dotyczącej produktu lub usługi, na które się zdecydowali. Pytanie brzmi jednak, jakie opinie są najbardziej wiarygodne, a tym samym pożądane? Możemy wyróżnić kilka przykładów. Pierwszym z nich są oceny w formie gwiazdek. To częsty przykład, na który decydują się właściciele sklepów e-commerce lub innych usług w sieci. Ocena punktowa przyciąga uwagę o wiele bardziej niż klasyczny tekst i może pozytywnie oddziaływać na współczynnik klikalności. Pożądane w opiniach są również frazy long tail, zwane również b. Frazy te to nic innego, jak frazy bardziej szczegółowe i rozbudowane, które wykorzystywane są, aby otrzymać bardziej precyzyjny wynik wyszukiwania. Jednocześnie frazy te generują mniejszy ruch w sieci, aczkolwiek mają o wiele wyższą wartość konwersji. Dzięki takim opiniom nie musisz na siłę zamieszczać słów kluczowych w tekście na stronie, a zrobią to za Ciebie Twoi klienci, którzy staną się swego rodzaju copywriterami.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania dla e-commerce lub innych usług online i sprawić, że Twój biznes podbije internet? Skorzystaj z pomocy specjalistów! Sprawdź ofertę Exelmedia – agencji marketingu internetowego TUTAJ!
Źródła:
https://developers.google.com/search/blog/2021/12/product-reviews-update-and-your-site?hl=pl