Aktualności Content Marketing Wyszukiwarki Internetowe

Direct Answers

direct answers

Zdarzało Ci się za pomocą wyszukiwarki Google szukać odpowiedzi na trapiące Cie pytanie? Jasne, że tak. Wyszukiwarki są obecnie pierwszym źródłem do jakiego zwracamy się, aby znaleźć informację na interesujący nas temat. Odpowiednio skonstruowane zapytanie wyświetli się wynikach wyszukiwania adresy stron, których treści najlepiej oddają to czego szukasz. Od Ciebie zależy, w który link wejdziesz i czy zdobędziesz wiedzę na dany temat. Coraz częściej w wynikach wyszukiwania Google natrafić można na treści, które wyświetlają się na samym szczycie, a odpowiedzi na określone pytanie wraz ze zdjęciem podawane są jak na tacy. Są to tzw. Direct Answers, czyli bezpośrednie odpowiedzi.

 

Najbardziej wartościowe treści znajdują się w Direct Answers!

DA zajmują tzw. pozycję zerową, czyli miejsce w wynikach wyszukiwania, które znajduje się ponad wszystkimi innymi witrynami. Bezpośrednie odpowiedzi pojawiają się na samym szczycie i powinny dokładnie odpowiadać na zadawane przez użytkowników pytania. Jeżeli wyświetlasz się w Direct Answers oznacza to, że przygotowane przez Ciebie treści są dla użytkowników atrakcyjnie i zostały odpowiednio zoptymalizowane. Pozycja w DA mówi osobom korzystającym z wyszukiwarek, że znasz się na temacie i w danej dziedzinie jesteś fachowcem. Może to bezpośrednio wpływać na klikalność Twojej witryny. Zainteresowani daną tematyką chętniej korzystać będą z wiedzy eksperta, którego algorytm Google umieścił na pozycji “0” w wynikach wyszukiwania.

 

Jak wyświetlać się w Direct Answers?

Aby wyświetlać się w DA musisz zadbać o Twoją witrynę, zarówno pod kątem unikalnej treści jak i odpowiedniej optymalizacji.

Pozycję “0″ osiągnąć mogą strony, które w unikalnej treści zawarły pytanie, które zadawać będą użytkownicy wyszukiwarek, dodatkowo rozszerzone o definicję. Przykładowo, jeżeli osoba szuka informacji “Jak zrobić Lasagne Bolognese?” w Twojej treści powinno zawarte zostać to zapytanie, wraz z przepisem. Odpowiednim zabiegiem, który zwiększyć może naszą obecność w bezpośrednich odpowiedziach powinno być dostosowanie adresu URL. Trzymając się przykładu Lasagne, adres powinien wyglądać następująco: jak-zrobic-lasagne-bolognese.

Warto unikać uogólnień, ponieważ użytkownicy szukają konkretnych odpowiedzi na swoje pytania. Jeżeli Twoja strona wyświetli się w nieodpowiednim kontekście, ruch zmaleje.

Zdjęcia umieszczone w witrynie należy wzbogacić o odpowiedni “title”, “alt” oraz opis obrazka.

Kluczem do pojawienia się w Direct Answers jest stworzenie interesującego i odpowiednio zoptymalizowanego kontentu. Atrakcyjne treści połączone z wiedzą z zakresu SEO pomogą Ci osiągnąć pozycję zerową i zwiększyć ruch na Twojej stronie.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".