Aktualności

Rich Cards w wynikach wyszukiwania Google

Wyszukiwarka Google

Google wdraża w wynikach wyszukiwania nowy format rozszerzonych opisów o nazwie Rich Cards, które są rozwinięciem znanych nam dotąd Rich Snippets. Rich Cards mają pozwolić na szersze opisanie elementów na naszych stronach poprzez użycie określonych znaczników. Odpowiednio zbudowane strony mogą bezpośrednio w wynikach wyszukiwania przekazywać informacje o cenie, ocenie produktów pod postacią gwiazdek, czy ilości wyświetleń.

Rich Cards - rozszerzone opisy Google

Rozszerzone opisy w Google

Rich Cards będą wyświetlane na górze wyników wyszukiwania w formie slidera. W sliderze będą mogły znajdować się podstrony jednej witryny, bądź kilku różnych. W rzeczywistości mocno przypominają reklamy produktowe znane nam z Google AdWords. Główną różnicą jest to, iż za Rich Cards nie musimy płacić, a mimo to możemy wiele zyskać. Wprowadzone usprawnienie mocno przyciąga uwagę użytkowników i z pewnością odpowiednio dostosowane witryny zyskają na tej dodatkowej formie wyróżnienia.

„Dla właścicieli stron internetowych to dodatkowa szansa na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania. Dla przykładu, jeśli prowadzisz stronę z przepisami możesz na swojej stronie odpowiednio oznaczyć zdjęcia, by przygotowane posiłki były pokazywane bezpośrednio w Google” – piszą specjaliści Google na swoim blogu.

Jak na razie rozszerzone opisy Rich Cards pokazywane są tylko w anglojęzycznych wynikach wyszukiwania. Możemy je zobaczyć w wyszukiwaniach dotyczących filmów oraz przepisów. Nowe usprawnienie jest jeszcze w fazie testów i stale prowadzone są prace nad jego ulepszeniem. Udostępniona została również galeria, w której możemy zobaczyć, jak prezentują się poszczególne wyniki oraz jak zostały zbudowane znaczniki.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".