Trudno wyobrazić sobie korzystanie z internetu bez wyszukiwarek internetowych. Co sekundę algorytmy sortujące pracują w pocie czoła, aby dostarczyć użytkownikom najlepsze odpowiedzi na trapiące ich pytania. Strony najlepiej zoptymalizowane wyświetlają się najwyżej w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie osiągają największy sukces.
Pozycjonując witrynę i tworząc płatne reklamy w wyszukiwarkach, warto zaopatrzyć się w wiedzę na temat popularności wyszukiwarki na danym terenie.
Najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe w Polsce:
Niekwestionowanym liderem na polskim rynku wyszukiwarek jest firma Google, która deklasuje pozostałe.
Według danych gs.statcounter.com (październik 2018) ranking wyszukiwarek na wszystkie urządzenia w Polsce prezentuje się następująco:
- Google – 98,41%
- Yahoo –0,76%
- Bing – 0,5%
- DuckDuckGo – 0,15%
- Interia Katalog – 0,07%
- Yandex RU- 0,04%.
Podobnie ma to miejsce jeżeli pod lupę weźmiemy wyszukiwarki, które używane są na urządzenia desktopowe. Tutaj także króluje potentat z Doliny Krzemowej:
- Google –96%
- Yahoo – 1,98%
- Bing –1,24%
- DuckDuckGo – 0,33%
- Interia Katalog – 0,18%
- Yandex RU- 0,08%.
Za pośrednictwem urządzeń mobilnych najwięcej użytkowników korzysta z:
- Google – 99,8%
- Bing –0,07%
- Yahoo – 0,06%
- DuckDuckGo – 0,04%
- Yandex RU- 0,02%.
- Yandex – 0%
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na polskim rynku. Sytuacja wygląda podobnie na scenie międzynarodowej, gdzie aż 94,83% wszystkich zapytań przechodzi przez serwery firmy z Mountain View. Optymalizując stronę internetową, warto zapoznać się z informacjami na temat SEO w wyszukiwarce Google. Odpowiednio stworzony kontent pozwoli Ci jeszcze wyżej wyświetlać się w wynikach organicznych, co wpłynie bezpośrednio na ruch na Twojej witrynie.
Tworząc reklamy płatne w wyszukiwarce na polskim rynku warto skupić się na przestrzeni reklamowej oferowanej przez Google. Oczywiście nie oznacza to całkowitej rezygnacji z innych platform. Być może wśród potencjalnych klientów są tacy, którzy chętniej korzystają z Yahoo bądź Bing. Każde działania powinna poprzedzać odpowiednia analiza, które ułatwi Ci podjęcie najlepszych decyzji dla Twojego biznesu.