Planując działania remarketingowe warto zadbać o możliwość zastosowania tej opcji na Facebooku. Użytkownicy ogromną ilość czasu spędzają w social mediach, dlatego ten kanał wydaje się być najodpowiedniejszy do skutecznego reklamowania przedsiębiorstwa.
Czy zdarzyło Ci się spotkać reklamę produktu, który w krótkim odstępie czasowym oglądałeś na stronie danego przedsiębiorstwa? Zapewne wiele razy. Reklama mogła pojawić się w formie, banneru, tekstu lub wideo. Jeżeli doświadczyłeś powracających przekazów promocyjnych, miałeś/aś styczność z remarketingiem.
Remarketing to potężne narzędzie, o którego sile przekonuje się coraz większa ilość firm. Z jego pomocą możemy docierać do osób, które przeglądały wcześniej Twoje produkty, ale nie dokonały zakupu. Dzięki remarketingowi masz możliwość pojawiania się w sieci Google oraz na stronach partnerskich i ponownie zachęcać użytkownika do skorzystania z przygotowanej przez Ciebie oferty.
Obecnie, oprócz stron www, istotną rolę w życiu społeczeństwa odgrywają social media. Dzięki mediom społecznościowym pozostajemy w nieustającym kontakcie z otoczeniem. Z punktu widzenia marketingowego warto w pełni wykorzystać ich potencjał. Miejscem, w którym idealnym zastosowaniem będzie remarketing, jest Facebook.
Spis treści
Jak działa remarketing na Facebooku?
Remarketing w popularnym serwisie społecznościowym działa bardzo podobnie jak ten serwowany nam przez Google. Wybierając to rozwiązanie nastawiamy się na osoby, które odwiedziły stronę, a reklamy przypominające będą pojawiały się w różnych miejscach Facebooka. W zależności od preferencji możesz ustawić wyświetlanie się Twoich przekazów w aktualnościach lub w prawej części serwisu.
Aby w pełni korzystać z remarketingu w serwisie z like’ami, musisz postarać się o dostęp do Twoje strony przez Piksela. Jest to narzędzie, które zbierać będzie dane ze strony. Konfiguracja jest dziecinnie prosta, a w sieci roi się o efektywnych tutoriali, dlatego tłumaczenie tutaj jest zbędne. Drugim krokiem jest założenie konta reklamowego na Facebooku – tutaj pojawia się sytuacja podobna do Piksela.
Określ do kogo chcesz kierować swoje reklamy!
Z pomocą remarketingu w najpopularniejszym serwisie społecznościowym możesz odnieść sukces. Tutaj masz szerokie pole do manewru. W łatwy i prosty sposób możesz określać grupy docelowe na podstawie wieku, płci, zainteresowań lub innych niestandardowych parametrów. Istnieje również możliwość kierowania reklam na osoby, które w przeszłości znalazły się na konkretnej stronie Twojej witryny. Możesz skutecznie zbierać informacje o użytkownikach i efektywnie nimi zarządzać.