eBiznes Narzędzia Sklepy Internetowe

Szybkość ładowania strony, a konwersje w sklepie internetowym

Szybkość ładowania strony,

Ile razy zdarzyło Ci się opuścić stronę sklepu internetowego, ponieważ ten długo się ładował. Ja osobiście zrobiłem to wiele razy. Czułem wtedy, że firma nie dba o swoich klientów, sprawia wrażenie nieprofesjonalnej, a gdybym jednak zdecydował się zrobić tam zakupy z całą pewnością zaznałbym wielu problemu. Podobne odczucia mają miliony użytkowników, kiedy przyjdzie im korzystać ze sklepów internetowych, które długo się wczytują. Maksymalnym czasem jaki są w stanie poświęcić internaucie na załadowanie pełnej wersji strony są 3 sekundy. Mało, ale jednak dużo…

W sklepie internetowym każda sekunda ma znaczenie

Według danych WPEngine.com każda stracona sekunda na ładującą się stronę sklepu, obniża zadowolenie klientów o 16%. Wiąże się z tym spadek liczby odwiedzin witryny, średnio o 11%. Powoduje to bezpośrednio spadek przeprowadzonych transakcji w naszym sklepie. Konwersja maleje o 7 % i to właśnie o tyle procent spadają zyski przedsiębiorstwa. Przedstawione dane pokazują wyłącznie co może się dziać, gdy oczekiwanie na stronę sklepu internetowego jest o sekundę dłuższę. Pozostawiam wyobraźni to co może się dziać podczas “przeciągającego” czasu ładowania.

Tworząc stronę należy koniecznie zadbać o SEO, czyli optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania. Brak dostatecznej wiedzy może sprawić, że sklep internetowy będzie miał niską pozycję lub zajmie miejsce na drugiej lub trzeciej stronie wyszukiwania – a tam rzadko kto zagląda… Jednym z czynników rankingowych Google jest szybkość ładowania strony. Algorytm najpopularniejszej wyszukiwarki bierze to pod uwagę, dlatego strony wczytujące się “lata świetlne” z pewnością będa miały ciężej.

Google coraz mocniej przywiązuje także wagę do wersji mobilnej strony www. Posiadacze sklepów internetowych powinni zadbać także o responsywną wersję, czyli taką która przystosowana jest do smartfonów i tabletów.

Istotnym elementem są także odczucia użytkowników. Gdy strona lub sklep długo się ładują, zaufanie do znacząco spada. Kilka sekund może sprawić, że potencjalni klienci postrzegać będą firme rodem z epoki kamienia łupanego. Obawy o usługi pojawią się już na pierwszym etapie kontaktu skutecznie odstraszają użytkowników.

Wydawać by się mogło, że kilka sekund nie robi większej różnicy. Nic bardziej mylnego. W czasach nowoczesnych technologii użytkownicy pragną zaspokajać swoje potrzeby w bardzo szybki sposób. Zwłoka może wiele kosztować przedsiębiorstwa, które nie zdają sobie z tego sprawy. Troska o najmniejsze detale może pozwolić zdobyć serca potencjalnych klientów, a stąd już nieduża droga do wielkiego sukcesu.

 

Sprawdź szybkość Twojej strony:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".