System reklamy płatnej wyszukiwarki Google powstał w roku 2000 i przez 18 lat zapewnił swojej firmie rolę lidera zarówno pod kątem uzyskiwanych przychodów z reklam jak i możliwości, które oferuje platforma płatnej reklamy.
Rok 2018 to rok przełomowy dla platformy AdWords, bo 24 lipca oficjalna nazwa przestała istnieć. Wszystkie rodzaje kampanii, w tym m.in. kampanie w sieciach wyszukiwania i reklamowej, kampanie wideo oraz kampanie promujące aplikacje zmieniły swoją nazwę na GOOGLE ADS.
Za zmianą nazwy poszedł rebranding i mamy teraz m.in. nowe logo platformy oraz zmienił się adres URL z adwords.google.com, na ads.google.com.
Powyższa zmiana zbiegła się również z wyłączeniem starej wersji interfejsu platformy Google ADS. Obecnie nie ma powrotu do starej wersji, co niektórym może być nie w smak.
My już dawno korzystamy z nowego interfejsu, który z każdym dniem pracuje lepiej. Zresztą każdy szanujący się specjalista ma nadal do dyspozycji edytor Google ADS, który jest podstawowym narzędziem pracy nad kampaniami, więc nie ma co narzekać 🙂
Google cały czas doskonali swoje produkty, dodając nowe funkcje i możliwości, które możemy używać w naszej codziennej pracy i chwała firmie za to, nawet jeśli sami za to płacimy używając Google ADS 🙂
A jak Wam się podoba nowa odsłona platformy i wprowadzane zmiany?