W mobilnych wynikach wyszukiwania obrazów Google pojawiły się reklamy produktowe AdWords. Reklamy te zostały zauważone przez amerykańskich użytkowników urządzeń mobilnych na samej górze ekranu. Zajmują one całą pierwszą linię, którą dotychczas zajmowały wyszukiwane obrazy.
AdWords w wyszukiwarce obrazów – Google Image
Wprowadzenie reklam w wyszukiwarce obrazów tłumaczone jest przez specjalistów tym, iż to często właśnie w tym miejscu ludzie podejmują decyzje zakupowe. Reklamy więc pomogą w podjęciu decyzji i wyborze miejsca, w którym zrobią zakupy. Okazuje się, iż osobom korzystającym z Google Images brakowało informacji o cenie i sklepach, w których znajdą wyszukiwane produkty – reklama produktowa AdWords rozwiązuje ten problem.
Wielu specjalistów ds. reklamy na amerykańskich rynkach ocenia tę zmianę, jako ruch obronny przeciw Amazonowi. Według statystyk coraz więcej osób rozpoczyna wyszukiwanie produktów właśnie w tym serwisie, zamiast w Google. Nie wiadomo jeszcze kiedy reklamy PLA pojawią się w polskiej wersji Google Images.