Łatwo wejść do świata reklamy Adwords, prawda? Wystarczy się zalogować do Google Adwords – 2 kliknięcia i 3 ekrany dalej możemy się już cieszyć własnym kontem klienta. Google nawet nie stara się tego procesu utrudniać, przecież zarabia na każdym kliknięciu.
Łatwo wejść do świata reklamy Adwords, prawda?
Wystarczy się zalogować do Google Adwords – 2 kliknięcia i 3 ekrany dalej możemy się już cieszyć własnym kontem klienta. Google nawet nie stara się tego procesu utrudniać, przecież zarabia na każdym kliknięciu.
Całość konfiguracji prostej kampanii można szybko zakończyć, tylko pytanie jak to zrobić poprawnie i jak się do tego przygotować?
KROK 1
TWORZENIE STRATEGII KAMPANII
- Jaki cel ma Twoja kampania?
- Co zamierzasz promować?
- Chcesz promować swoją markę ? A może produkt lub usługę?
- Prowadzisz bloga, stronę firmową, a może sklep internetowy?
- Jakie słowa kluczowe będą odpowiednie i jak je podzielić?
- Które strony docelowe będą właściwe do przekazu reklamowego?
- Jak pisać reklamy i na co zwracać uwagę?
Pytania można mnożyć, ale tylko odpowiednia strategia, wyznaczenie celów kampanii i ich dalsza weryfikacja przyniesie oczekiwany sukces.
KROK 2
PROJEKTOWANIE STRUKTURY KAMPANII
Każda kampania posiada odpowiednią strukturę:
KONTO ADWORDS – KAMPANIA – GRUPA REKLAM – SŁOWA KLUCZOWE
Odpowiedni podział kampanii, dobranie słów kluczowych, organizacja ich w grupy reklam to dopiero początek drogi.
Jeśli nie wiesz, czym się różni dopasowanie słowa kluczowego „przybliżone”, od „do wyrażenia” i nie używasz słów wykluczających, to lepiej nie zasilaj swojego budżetu reklamowego.
KROK 3
OPRACOWANIE TEKSTÓW REKLAMOWYCH
Częstym błędem początkujących użytkowników Adwords są niskiej jakości teksty reklamowe oraz brak ich testowania. A przecież dobrze dobrane teksty reklam mają duży wpływ na klikalność reklamy i tym samym na zwiększanie wskaźnika CTR oraz obniżenie kosztów kliknięcia.
KROK 4
WYBRANIE I DOSTOSOWANIE STRON DOCELOWYCH KAMPANII
Elementem zupełnie pomijanym i niedocenianym jest strona docelowa kampanii reklamowej. Niskiej jakości i źle dobrana strona docelowa skutecznie pogorszy parametry kampanii i stracimy dużą część kliknięć.
Dbajmy zatem o odpowiednie kierowanie klikających oraz o wygląd i formę przedstawiania informacji na stronie.
KROK 5
WERYFIKACJA I OPTYMALIZACJA KAMPANII
Po pierwsze:
każda kampania działa w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Trzeba zwracać uwagę na naszych konkurentów, nowe trendy oraz cały czas śledzić kluczowe wskaźniki efektywności kampanii. Powinieneś analizować minimum poniższe:
- CTR
- CPC
- Liczba konwersji
- Liczba kliknięć
- Współczynnik konwersji
Po drugie:
pierwotne założenia mogą się okazać nietrafione i trzeba będzie je zmienić. Reklama Adwords jest bardzo elastyczna i możemy w krótkim czasie sprawdzić rezultaty naszych zmian.
PAMIĘTAJ: Cały czas powinniśmy testować i dopracowywać parametry kampanii, przecież chodzi tutaj o nasze pieniądze!
RADA NA KONIEC
Brak odpowiedniego przygotowania i wiedzy zazwyczaj kończy się źle dla naszej kieszeni. Stąd częsta opinia osób początkujących: „reklama Adwords jest droga/ reklama Adwords nie działa”.