Google Keyword Planner będzie ukrywał dane dotyczące średniej miesięcznej liczby wyszukiwań danej frazy dla osób, które miesięcznie wydają na kampanie AdWords małe kwoty. Tacy użytkownicy zamiast zobaczyć, że np. daną frazę wyszukuje miesięcznie 6000 osób, zobaczą jedynie zakres 1k-10k.
Na końcu lipca wiele osób otrzymało wiadomość, że muszą posiadać aktywne konto AdWords (tj. posiadać aktywne kampanie), aby zobaczyć dane wyszukiwań fraz kluczowych.
Stanowisko Google na temat Planera Słów Kluczowych
Według Google większość dotychczasowych użytkowników AdWordsa będzie nadal mogła bez przeszkód korzystać z Keywords Plannera. Wyjątkiem będą właśnie osoby, które wydają małą ilość gotówki na kampanie AdWords. O jakich kwotach mowa? O tym na razie nie wiadomo. Ponadto zmiany obejmą osoby, które przez API wysyłają zbyt wiele żądań. Takie osoby zamiast dokładniejszych danych, zobaczą takie zakresy, jak 0, 1-100, 100–1k, 1k–10k, 10k–100k, 100k–1m, czy 1M+.