Aktualności

Google doradza blogerom jak oznaczać linki wychodzące

Google zwróciło uwagę na współprace blogerów z firmami. Często we wpisach sponsorowanych pojawiają się linki wychodzące do marek lub poszczególnych produktów. Firma z Mountain View zaleca blogerom oznaczanie takich linków atrybutem nofollow.

Linki nofollow na blogach

Zalecenie Google’a można uznać za radę, a zarazem ostrzeżenie. Specjaliści pracujący nad znaną wyszukiwarką tłumaczą to następująco.

Blogerzy powinni stosować atrybut nofollow dla wszystkich linków, które pojawiły się w wyniku współpracy z markami. Linki te nie powstały organicznie, gdyż otrzymano za nie zapłatę, bezpłatny towar, bądź usługę. Firmy pracujące przy tego typu kampaniach reklamowych powinny same przypominać blogerom o umieszczaniu atrybutu.

Ponadto Google namawia do oznaczania nie tylko linków, ale również wpisów reklamowych. Google od dawna ma na radarze płatne linki, a tym ostrzeżeniem zwraca uwagę, iż wkrótce mogą pojawić się wzmożone kary za tego typu działania.

Atrybut nofollow służy do przekazania robotom indeksującym informacji, iż nie ma podążać za danym linkiem. Dodatkowo link tego typu nie przekazuje wartości Page Rank – na czym zazwyczaj zależy reklamodawcom.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".