Facebook wprowadza zmiany w swoim algorytmie ustalającym kolejność wyświetlanych wpisów w serwisie. Poza podstawowymi czynnikami wpływającymi na zasięgi, takimi jak polubienia, udostępnienia, czy komentarze, pod uwagę będzie brany czas wyświetlania poszczególnych wpisów.
Czas wyświetlania treści czynnikiem rankującym na Facebook’u
Na podstawie zebranych danych o czasie wyświetlania wpisów przez użytkowników, Facebook jest w stanie określić, na który rodzaj treści poświecają najwięcej czasu. Co za tym idzie, zmiana ta ma pozytywnie wpłynąć na odbiór postów przez użytkowników, gdyż będą one zgodne z ich aktualnymi zainteresowaniami. Celem specjalistów Facebook’a jest wydłużenie czasu odwiedzin, a zarazem dostarczanie korzystającym z serwisu tego czego oczekują.
Firma również odniosła się do wprowadzonych niedawno błyskawicznych artykułów. Specjaliści stwierdzili, iż samo stosowanie nowej funkcji nie wpływa na „ranking” wpisu. Istotny jest zatem sam czas wyświetlania postu, niezależnie od jego typu.
Zapowiedziana również została kolejna zmiana. Według najnowszych danych zebranych przez znany serwis społecznościowy, użytkownicy wolą wyświetlać wpisy z różnych źródeł, niż czytać posty pochodzące ciągle z tych samych fanpage’y. Co za tym idzie, Facebook zamierza dywersyfikować źródła wpisów, by nie zanudzić monotematycznością swoich odwiedzających.