Nadszedł czas na wielkie zmiany w wyświetlaniu reklam Google AdWords w wynikach wyszukiwania. Firma z Mountain View usuwa linki sponsorowane z panelu znajdującego się po prawej stronie oraz dodaje czwartą reklamę AdWords w środkowej części wyników.
Linki sponsorowane AdWords
Odkąd w bocznym panelu wprowadzone zostały graficzne reklamy produktów, Google zanotował spadki kliknięć w linki sponsorowane, znajdujące się pod nimi. To zapewne główny powód, przez który została podjęta decyzja o ich likwidacji. Specjaliści zajmujący się reklamą w wyszukiwarkach zastanawiają się, jak ta zmiana wpłynie na klikalność czterech głównych reklam, a także wyników bezpłatnych.
Zastanawiające również jest to, czy Google zamierza w jakiś sposób zagospodarować wolne miejsce po prawej stronie. Jedną z opcji jest dodanie kolejnych reklam produktów. Inną z opcji jest zamieszczanie informacji z tzw. Knowledge Graph, lecz w tym przypadku, nie wszystkie frazy kluczowe będą mogły oferować odpowiednie wiadomości.