Google przypomina webmasterom, aby unikali linków dofollow w widgetach na stronach internetowych. Za niedostosowanie się do wytycznych może grozić ręczny filtr. Aby być zgodnym z zasadami, wystarczy dodać znacznik rel=”nofollow” do każdego linku w widgecie – nie trzeba całkowicie usuwać linków.
Widgety nie są złe, linki dofollow w nich – tak
Wyszukiwarka oczywiście nie ma nic przeciwko widgetom, jako że mogą polepszać UX i angażować użytkowników. Jednak Google nie podoba się to, ze część z nich dodaje linki do stron, podczas gdy webmaster nie ma nad tym kontroli. Często są to linki pochodzące z systemów wymiany linków zwanych SWL’ami. Poniżej prezentujemy przykłady widgetów, które są niezgodne z zasadami.
Jeżeli Twoja strona zostanie ukarana ręcznym filtrem przez Google, stosowna informacja pojawi się w Google Search Console. Wtedy wprowadź wymagane przez Google zmiany linków z dofollow na nofollow i wyślij do Google podanie o ponowne rozpatrzenie strony.
Zapraszamy do zapoznania się z filmikiem, w którym Matt Cutts wyjaśnia, co Google myśli na temat linków z widgetów, stopek, themów i artykułów marketingowych. Filmik jest co prawda z 2012 roku, jednak Google nie zmieniło swojej polityki w tej sprawie.