Według najnowszych statystyk użytkownicy Facebook’a udostępniają coraz mniej wiadomości na swoich prywatnych profilach. W News Feedzie częściej zatem możemy zobaczyć wpisy marek, udostępnione filmy oraz memy, zamiast treści naszych znajomych.
Spadek ilości udostępnianych treści na Facebook’u
Od połowy 2014 do połowy 2015 roku ilość udostępnianych treści spadła o 5,5%, z czego aż 21% to wpisy z prywatnych profili. Co za tym idzie Facebook jest zmuszony zmienić swoje algorytmy, gdyż ma mniejsze zasoby treści do wyświetlania w kanale aktualności. Spadający trend udostępnień prywatnych treści jest oznaką, iż coraz więcej osób dba o swoją prywatność w Internecie.
Spadek ilości udostępnianych treści jest sporym zmartwieniem dla Facebook’a, gdyż przede wszystkim na tego typu treściach zbudowany był w pierwszych fazach działalności. Specjaliści serwisu społecznościowego chcą znaleźć sposób na zwiększenie aktywności użytkowników. Zachętą ma być zwiększenie widoczności prywatnych wpisów w kanale aktualności.
Specjaliści uważają, iż powodem spadku aktywności jest zalew informacyjny. Użytkownicy Facebook’a są stale obciążani nowymi wpisami i nie mają ochoty na dzielenie się swoimi przeżyciami. Dodatkowo do spadku mogła przyczynić się rosną tendencja wejść z urządzeń mobilnych. Użytkownicy zazwyczaj ograniczają się do prostych interakcji, jak like’owanie, czy udostępnianie ciekawych treści swoich znajomych, bądź marek.