W wynikach wyszukiwania Google, pojawiły się opinie pobrane z zewnętrznych serwisów. Opinie te widoczne są w tzw. Grafie Wiedzy po prawej stronie ekranu w sekcji „Opinie z Internetu„. To kolejny etap rewolucji, jakiej dokonuje potentat z Mountain View, by bezpośrednio w SERP dostarczyć wyszukującym wartościowych informacji.
Opinie z Internetu w SERP Google
Google pobiera i udostępnia opinie z wielu serwisów. Wśród najpopularniejszych są takie serwisy, jak Facebook, Ceneo, Opineo, czy Goldenline. Co więcej w przypadku działalności lokalnych, takich jak restauracje, czy puby możemy zobaczyć oceny z lokalnych serwisów, które umożliwiają wystawianie ocen danemu lokalowi. Jest to duża szansa dla osób zajmujących się promocją firmy w Internecie, by uzyskać dodatkowe możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji.
Warto przyjrzeć się swoim stronom firmowym i zadbać o to, by nasi klienci umieszczali opinie o naszych działaniach w Internecie. Co ciekawe, Google może jednocześnie wyświetlić opinie z kilku źródeł, dlatego warto pojawić się w kilku miejscach i uzyskać wysokie noty. Opinie pojawiają się w formie liczbowej obok, których pojawia się również ilość uzyskanych głosów. Po kliknięciu w informację zostaniemy przeniesieni do danego serwisu, by móc przeczytać dokładną treść opinii i dokładnie je przeanalizować.