Marketing Internetowy

UX, czyli podstawa marketingu

UX, czyli podstawa marketingu

Zapewne wiele razy zostały odwiedzone przez Ciebie strony, których wygląd i nawigacja wprawiły Cię w zakłopotanie, a szybkość ładowania pozostawiała wiele do życzenia. Nie miałeś bladego pojęcia jak poruszać się po witrynie, czułeś się zabugiony, a interesujących Cię informacji dowiadywałeś się dopiero po ciężkiej batalii z nieprzejrzystym interfejsem. Założe się, że po takich przygodach myśl o ponownym odwiedzeniu i przeszukiwaniu zasobów witryny przyprawiała cię o dreszcze i zawroty głowy. W wielu przypadkach po prostu zrezygnowałeś z usług firmy czy też sklepu internetowego ze względu na Twoje wcześniejsze negatywne doświadczenia. UX, czyli User Experience, to doświadczenia użytkowników, którzy mają z Tobą styczność. Nieważne czy jest to strona internetowa, aplikacja, czy program, wszystko powinno zostać świadomie zaplanowane, aby osoby korzystające z Twoich dóbr czuły się jak najlepiej.

UX – o czym należy pamiętać?

Projektowanie UX to jeden najważniejszych etapów tworzenia stron, aplikacji czy też programów komputerowych. Nasze działania musimy zaplanować w takich sposób, aby efekt końcowy odpowiadał oczekiwaniom klientów.

Pamiętajmy, że użytkownicy raczej z niechęcią odnoszą się do wszelkich zmian. Większość witryn i aplikacji ma bardzo prostą i zbliżoną budowę. Dlatego osoby, które zetkną się z Twoją firmą oczekiwać będą od Ciebie przejrzystości i intuicyjnej nawigacji, której już wcześniej doświadczyli. Logo i pasek menu powinny znaleźć się widocznym miejscu. Nawigacja pomiędzy poszczególnymi kategoriami musi być zrozumiała, aby użytkownik wiedział w którym miejscu witryny się znajduje. Sposób powrotu do strony głównej ma być oczywisty.

Strona powinna charakteryzować się uporządkowaną treścią, a liczba słów ograniczona tylko dla tych najważniejszych. Tworzenie elaboratów, może sprawić że użytkownikom najzwyczajniej w świecie nie będzie chciało się z nimi zapoznawać.

Jeżeli strona w zamyśle ma być miejscem gdzie tworzone będą konta przez użytkowników, zapisy do newslettera lub inne akcje, konieczne jest, aby proces rejestracji był jak najprostszy. Im więcej danych chcemy pozyskać, tym bardziej oddalamy od siebie klientów.

Witryna musi szybko się ładować, a podczas jej przeglądania wszystkie jej elementy chodzić płynnie. W czasach ultraszybkiego internetu strony, które charakteryzują się długi czasem odtwarzania wszystkie elementów, traktowane są jako nieatrakcyjne, a stąd już blisko do bezpowrotnej utraty klientów.

Doświadczenia użytkowników to jeden z kluczowych elementów o jakie musimy zadbać tworząc stronę, aplikację lub program. Swoboda i komfort Twoich użytkowników to świętość. Przy projektowaniu UX należy dołożyć wszelkich starań, aby efekt finalny był prosty, przyjazny w użytkowaniu i atrakcyjny. Skomplikowane procedury na pierwszym etapie relacji z osobą zainteresowaną Twoimi usługami może skutecznie ją zniechęcić.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".