Wyszukiwarka internetowa DuckDuckGo z roku na rok zyskuje na sile i lekko podgryza giganta z Mountain View. Odwiedzających przyciąga dzięki ukierunkowaniu na prywatność i ochronę danych swoich użytkowników. W ciągu ostatnich 12-miesięcy jej popularność wzrosła o ponad 74%.
Spis treści
DuckDuckGo vs. Google
Do połowy grudnia wyszukiwarka osiągnęła ponad 3.5 miliardów zapytań. Jest to niewiele w porównaniu ze 100 miliardami zapytań, które generuje firma Google, jednak pokazuje, iż dzięki unikalnej wartości jest szansa na przyciągnięcie użytkowników.
Wyszukiwarka DuckDuckGo zyskała na popularności po aferze PRISM i doniesieniach Edwarda Snowdena. Część internautów w trosce o swoją anonimowość zaczęła szukać innych rozwiązań, takie jak to.
Rozwój dzięki współpracy z Mozillą
Część użytkowników dowiedziała się o wyszukiwarce dzięki nawiązanej w ubiegłym roku współpracy z Mozillą. Pozwoliło to na wbudowanie wyszukiwarki w znaną przeglądarkę. Dynamiczny wzrost popularności małej wyszukiwarki stawia Google w złym świetle. W dłuższej perspektywie czasu może zacząć nieco niepokoić giganta.