Aktualności

Co to jest Google Ads i czy to się opłaca?

Google Ads jest systemem reklamowym, dzięki któremu możemy tworzyć oraz zarządzać nad kampaniami reklamowymi. Reklamy Google Ads wyświetlane są w wyszukiwarce Google, wyszukiwarkach partnerskich, a także serwisach internetowych, które powiązane są z Google AdSense. Tym samym, prowadząc skuteczne kampanie Google Ads możesz docierać do dużego grona odbiorców w różnych miejscach, zwiększając przy tym możliwości swojego sklepu czy innego biznesu.

Jak działa Google Ads?

Rozpoczynając przygodę z Google Ads wiele osób zadaje sobie pytanie jak należy się za to zabrać? Kluczowym elementem każdej kampanii reklamowej Google Ads jest opracowanie konkretnego celu. Zanim zaczniemy tworzyć reklamy musimy wiedzieć co chcemy dzięki nim osiągnąć. Inaczej nie będziemy nawet w stanie zweryfikować tego czy reklamy Google Ads rzeczywiście przyniosły oczekiwane efekty. Najczęściej celami Google Ads są:

  • Zwiększenie sprzedaży online – to podstawa, dla której prowadzone są kampanie Google Ads. Najczęściej korzystają z tego sklepy e-commerce, którym zależy na osiągnięciu jak największej sprzedaży.
  • Generowanie leadów – to drugi często wybierany cel Google Ads, który najczęściej stawiany jest przez firmy, które dążą do pozyskania danych nowych klientów.
  • Bezpośredni kontakt – o ile w przypadku powyższego celu firmom zależy na zdobyciu danych kontaktowych do potencjalnych klientów, o tyle w kampanii Google Ads nacelowanej na bezpośredni kontakt oczekiwanym działaniem jest to, że klienci sami skontaktują się z Twoją firmą.
  • Pobieranie plików – celem, który także często ma zostać osiągnięty poprzez reklamy Google Ads jest zwiększenie pobrań aplikacji bądź plików, które oferuje firma.

Reklamy Google Ads – gdzie się wyświetlają?

Jak wspomnieliśmy, reklama Google Ads pojawia się w wyszukiwarkach – bezpośrednio po wpisaniu danej frazy, jak i różnych usługach Google. Kampanie Google Ads pojawiają się także na stronach partnerów Google, w tym na różnych serwisach informacyjnych. Kolejnym miejscem jest sieć reklamowa. W tym miejscu mamy na myśli serwisy takie jak YouTube, serwisy internetowe czy aplikacje mobilne. Możliwe jest także przeprowadzenie kampanii reklamowej e-mailingowej, gdzie reklamy będą rozsyłane na pocztę internetową potencjalnych klientów.

Rodzaje reklam Google Ads

W zależności od Twoich potrzeb i oczekiwań możesz zdecydować się na różne formy reklamy Google Ads. Do Twojego wyboru pozostają reklamy tekstowe – jak sama nazwa wskazuje, opierające się na tekście, reklamy produktowe – stanowiące doskonałą opcję do promocji produktów ze swojego sklepu online, reklamy banerowe – czyli reklama w formie graficznej, a także reklamy wideo i wspomniane już reklamy mailingowe. Jak widzisz, Google Ads oferuje mnóstwo możliwości, a tylko od Ciebie zależy na co finalnie się zdecydujesz.

Google Ads czy warto?

Pora odpowiedzieć na pytanie – czy warto korzystać z Google Ads? Odpowiedź może być tylko jedna – zdecydowanie warto! Kampanie Google Ads, o ile zostaną przeprowadzone w sposób odpowiedni mogą znacząco poprawić wyniki Twojego sklepu, zwiększyć widoczność strony, pozyskać nowych klientów, a co za tym idzie – pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe Twojego biznesu. Aby jednak mieć pewność, że reklamy Google Ads zostaną przeprowadzone skutecznie, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Sprawdź ofertę Google Ads dla sklepów internetowych od Agencji Marketingu E-Commerce Exelmedia i podbij wyszukiwarkę razem z nami!

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".

Reklama

Pin It on Pinterest