Google prowadzi w Stanach Zjednoczonych testy nowego formatu reklamy AdWords. Na urządzeniach mobilnych użytkownicy mogą zobaczyć reklamę graficzną w formie slidera. W testach biorą udział producenci samochodów. Testerzy zachwalają nowy format reklamy, zachwyca ich bowiem większa skuteczność w porównaniu z reklamą tekstową.
Mobilna reklama graficzna Google AdWords
„Reklamy naszych podstawowych modeli samochodów zyskały aż 45% wzrost konwersji, zaś koszt pożądanego działania obniżył się o 30% w porównaniu do zwykłej reklamy tekstowej” – mówi Dionne Colvin-Lovely – dyrektor ds. nowych mediów Toyota Motor Sales.
Oprócz wyświetlenia dużego rozmiaru zdjęć, nowy format reklamy posiada odsyłacze do dodatkowych treści – w tym ofert lokalnych dealerów.
Google do testów wybrało branżę motoryzacyjną ze względu na dynamiczny wzrost wyszukiwań z urządzeń mobilnych. Według ich badań branża ta zaliczyła aż 51%-owy wzrost względem poprzedniego roku. Co ciekawe, z urządzeń mobilnych wyszło aż 80% wszystkich zapytań dotyczących zdjęć samochodów.
Firma Google zauważyła również, iż w zeszłym roku podwoiła się ilość zapytań typu „salon samochodowy w pobliżu mnie”, a aż 80% tych wyszukiwań miało miejsce na urządzeniach mobilnych.