Email Marketing Narzędzia

MailChimp – nawet małpa może wysyłać e-mail

MailChimp - aplikacja do email marketingu

Najlepszy na rynku klient do e-mail marketingu? MailChimp! Atrakcyjne plany cenowe, w tym darmowa wysyłka mailingu do 2.000 odbiorców aż 12.000 razy na miesiąc, wygodny w obsłudze edytor drag and drop oraz mnóstwo przydatnych funkcji, czynią z MailChimp idealne rozwiązanie e-mail marketingowe dla każdego biznesu.

MailChimp działa od 2001 roku. W ciągu tego czasu „drobił się” 10 milionów użytkowników z całego świata, którzy codziennie wysyłają aż do 600 milionów e-maili! Takie liczby nie biorą się z niczego – przemawiają za nimi liczne możliwości i konkretne korzyści, jakie zapewnia MailChimp.

Pomysł, który warto wykorzystać

Wykorzystaj wtyczkę formularza zapisu do listy mailingowej MailChimp na landing page, dzięki której zbierasz leady. Następnie utwórz kampanię AdWords dla swojej landing page, by szybko dotrzeć do tysięcy potencjalnych klientów i rozesłać do nich piękny, przyciągający uwagę mail!

Raporty MailChimp

Dlaczego MailChimp, a nie rozwiązania z polskiego rynku?

Zanim przejdziemy do opisu funkcji MailChimp, odpowiedzmy sobie na podstawowe pytanie, jakie, siłą rzeczy, nasuwa się na myśl: dlaczego lepiej wybrać angielskojęzyczny i opłacany w dolarach MailChimp, a nie którąś z polskich platform do wysyłki mailingu, ze zrozumiałym dla każdego systemem w języku polskim i płatnościami w złotówkach?

To fakt, współczesne aplikacje do wysyłki mailingu działają bardzo podobnie – praktycznie każda posiada edytor drag and drop oraz szereg przydatnych, w zasadzie identycznych funkcji. Wybór pomiędzy taką czy inną platformą, bywa więc kwestią osobistych odczuć czy sympatii do danej marki. Za ostatecznym wyborem może przemawiać wygląd strony klienta lub szczegółowy sposób tworzenia kampanii mailingowej czy obsługi systemu.

Kiedy jednak skoncentrujemy się na tym, co istotne, a więc na pieniądzach, szybko dostrzeżemy główną zaletę, która sprawia, że MailChimp góruje nad rodzimą konkurencją. A jest nią darmowy pakiet, pozwalający wysyłać aż 12.000 e-maili miesięcznie do aż 2.000 odbiorców! Tymczasem jedno z popularniejszych w Polsce rozwiązań oferuje darmową wysyłkę jedynie 1.000 wiadomości lub skierowania jej do zaledwie 500 odbiorców.

Po prostym porównaniu pakietów, łatwo przeliczyć, że to, co w MailChimp jest darmowe, w Polsce kosztuje od 100 do 200 zł (w zależności od tego, czy decydujemy się na pakiet uwzględniający liczbę odbiorców czy liczbę wysłanych wiadomości).

Szablony newsletterów MailChimp

Darmowy pakiet idealny dla małych i średnich firm

Biorąc pod uwagę koszty – a w zasadzie ich brak w podstawowym planie Starting Up – trzeba jasno stwierdzić, że MailChimp to najlepsza platforma do wysyłki mailingu dla firm z sektora MSP.

Firmy te niestety często rezygnują ze skutecznych działań marketingowych, czego powodem jest ograniczony budżet. Postępując w ten sposób, wpadają jednak w błędne koło: nie zarabiają na swoim biznesie więcej, bo nie mogą dotrzeć do klientów, a nie trafiają do nich, bo nie mają pieniędzy. Wykorzystanie darmowego pakietu MailChimp wyeliminuje ten problem i pozwoli małym firmom rozwijać się bez finansowych przeszkód.

Jeśli do tej pory rezygnowałeś z wysyłania mailingu do Twoich klientów, MailChimp całkowicie zmieni Twoje podejście i pozwoli aktywnie rozwijać biznes bez obawy o wysokie koszty.

Układ wiadomości MailChimp

Funkcje MailChimp

Zarówno darmowy, jak i płatne pakiety MailChimp, zapewniają dostęp do niezwykle przydatnych funkcji.

 

PLAN

PLAN WYSYŁKOWY

Starting Up

Growing Business

Pro Marketer

Cena

darmowy,

bez konieczności dodawania karty kredytowej

od 20$

w zależności od liczby odbiorców

Liczba odbiorców

2.000

rekomendowany do 20.000 odbiorców lub dla firm, które chcą zyskać dostęp do dodatkowych funkcji

rekomendowany powyżej 20.000 odbiorców lub dla firm, które chcą zyskać dostęp do dodatkowych funkcji

Liczba wysyłanych e-maili

12.000 m/c

nielimitowana

FUNKCJA

Formularz zapisu do listy mailingowej, który można umieścić na dowolnej stronie WWW w postaci statycznego boxa lub wyskakującego okienka pop-up

Plugin MailChimp dla WordPress

Ponad 20 edytowalnych szablonów drag and drop w różnych układach treści i grafik, które umożliwiają szybkie stworzenie pięknego, estetycznego maila w HTML, jaki będzie dobrze prezentował się zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych

Tworzenie i dodawanie kodu własnego szablonu

Rozbudowany, zaawansowany edytor tekstu

Dodawanie ikonek social media

Edycja nagłówka i stopki

Tworzenie i zapisywanie szablonów kampanii (drafts)

Dodawanie adresów do listy mailingowej (wstawianie ręcznie, ładowanie zapisanego spreadsheet, import z CRM)

Raporty efektywności MailChimp (pozwalają dowiedzieć się, ile z wysłanych maili zostało otwartych, kiedy i o jakiej godzinie oraz z jakiego urządzenia)

Tworzenie kampanii RSS

Zaawansowane raporty efektywności (tracking) + możliwość podłączenia Google Analytics

Automatyzacja wysyłki + ustawianie daty i godziny

Tworzenie spersonalizowanych kampanii: segmentacja odbiorców i targetowanie wysyłki (ze względu np. na zainteresowania, płeć, wiek, miejsce zamieszkania etc.)

Połącznie konta z własną bazą CRM

Utworzenie subkonta dla innego użytkownika, np. współpracującej z firmą agencji marketingowej, która zajmie się tworzeniem newsletterów

E-maile transakcyjne MailChimp Delivery API

Raporty porównawcze i analiza statystyk kampanii

Optymalizacja i testowanie wariantów kampanii (A/B testing)

Zaawansowana automatyzacja wysyłki w oparciu o szczegółowe dane behawioralne

MailChimp API i targetowanie wysyłki w oparciu o dane e-commerce

Lista subskrybentów MailChimp

Ocena i podsumowanie MailChimp

MailChimp to jedna z wielu dostępnych na rynku platform do wysyłki e-mailingu. I, jak każda, ma swoje zalety, ale i wady.

Pierwszym zauważalnym minusem jest stosunkowo długi proces zakładania konta. MailChimp, zanim dopuści nas do środka i umożliwi szybkie przetestowanie swoich możliwości, wymaga podania wszystkich danych firmowych oraz udzielenia odpowiedzi na kilka pytań o strukturę firmy, liczbę pracowników czy branżę. Drobnym utrudnieniem jest też konieczność stworzenia hasła, które spełnia wymagane przez MailChimp standardy.

Następna wada to nieintuicyjny interfejs, który początkowo utrudnia odnalezienie się w systemie. Przechodzenie pomiędzy kolejnymi etapami tworzenia kampanii wymaga kliknięcia przycisków (w postaci zapisanych malutką czcionką napisów!), które są ukryte na dole strony, czyli tam, gdzie raczej nikt ich nie szuka.

Czy te wady powinny odwieść nas od użytkowania MailChimp? Absolutnie nie! Wystarczy poświęcić kilka chwil na naukę systemu oraz utworzenie i wysyłkę jednego czy dwóch testowych mailingów, by kolejne, kierowane do klientów, powstały niemal od ręki i cieszyły wzrok doskonałą, estetyczną i nowoczesną formą.

Oprócz świetnego wyglądu maili, bezsprzecznym plusem na korzyść MailChimp jest wspomniany już darmowy plan o naprawdę przyjaznych parametrach. Plany płatne niełatwo poddać jednoznacznej ocenie – mogą być one bardziej opłacalne od rozwiązań dostępnych w Polsce, jednak przy rosnącym kursie dolara opłacalność ta może być już mniejsza. Nie warto jednak zrażać się czy od razu rezygnować – wystarczy przeliczyć, co w danej chwili oraz w perspektywie długoterminowej będzie korzystniejszym wyborem w przypadku konkretnej firmy i jej potrzeb oraz planów marketingowych.

Kolejną z wielkich zalet jest stabilność systemu MailChimp. Kto korzystał z podobnych platform mailingowych, choćby z najpopularniejszej w Polsce, mógł doświadczyć częstego „zawieszania się” aplikacji. Idąc tym tropem, kto raz stracił cały, nierzadko tworzony przez kilka godzin i w porę niezapisany szablon kampanii, ten nie tylko porządnie się irytował, ale i często rezygnował z dalszego korzystania z wadliwego oprogramowania. W MailChimp, na szczęście, wszystko działa perfekcyjnie, co – w towarzystwie innych zalet – sprawia, że aplikacja ta jest zdecydowanie godna polecenia.

O Autorze

Marcin Atamańczuk

Od 10 lat doradzam małym i średnim firmom jak najlepiej wydać pieniądze na marketing internetowy.
Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem marketingu w wyszukiwarkach i promuję produkty Google. Robię to jednak z głębokim przekonaniem, że ruch z wyszukiwarek to najlepsza forma ruchu, która powinna być postawą Twojej aktywności w Internecie.

Jestem też orędownikiem analityki internetowej jako podstawowego narzędzia w procesach decyzyjnych w każdej firmie. Jeśli nie wdrożyłeś analityki (wdrożyłeś to nie znaczy tylko zainstalowałeś Google Analytics) do swojego serwisu, to każdego dnia tracisz pieniądze.

Lubię też dzielić się wiedzą, a uczenie innych sprawia mi wielką frajdę. Obecnie wykładam marketing internetowy na Uniwersytecie Opolskim.