Content Marketing Marketing Internetowy Narzędzia

Landingi.pl – strona internetowa w 5 minut!

Landingi.pl - Landing Page

Dzięki aplikacji Landingi.pl stworzenie pięknego, funkcjonalnego landing page to bułka z masłem! Do wyboru są 3 plany cenowe, w tym darmowy, oferujące dziesiątki nowoczesnych szablonów stron, różnorodne formularze zbierania leadów i przydatne funkcje, jak testy A/B czy integracja z social media.

Co to jest landing page?

Landing page, znana też jako strona docelowa, strona produktowa, micropage czy microsite, to rodzaj strony internetowej, która może być samodzielną stroną WWW lub elementem większej witryny.

Obecnie landing page tworzy się najczęściej jako jeden z elementów szerzej zakrojonej kampanii reklamowej w internecie. Użytkownicy trafiają na stronę docelową poprzez kliknięcie w baner, link sponsorowany (np. w ramach kampanii linków reklamowych Google AdWords) lub inny tekstowy czy graficzny link reklamowy, znajdujący się w wyszukiwarce, na stronach WWW, w mailu albo w różnorodnych materiałach promocyjnych.

Zadania landing page, czyli po co tworzyć taką stronę?

Głównym celem landing page jest skrótowa prezentacja oferty lub jej części i konwersja, zgodna z przyjętą strategią marketingową. Pod pojęciem konwersji kryją się określone, podejmowane przez internautę działania, takie jak np.:

  • pozostawienie danych kontaktowych w formularzu (e-mail, telefon),
  • rejestracja w serwisie,
  • zapisanie się do listy newslettera,
  • dokonanie zakupu,
  • przejście na inną stronę WWW (np. pełną stronę firmy),
  • udostępnienie linka do landing page i informacji o marce innym użytkownikom sieci,
  • zebranie informacji o marce (idei, produkcie, usłudze) poprzez pobranie i zapoznanie się z e-bookiem, obejrzenie filmów etc.

Osoba, która uczestniczyła w procesie konwersji, czyli przykładowo pozostawiła na landing page swoje dane kontaktowe, jest w marketingu internetowym nazywana leadem sprzedażowym. Stąd często mówi się, że landing page służy właśnie do zbierania leadów. Z punktu widzenia rozwoju biznesu i czerpania z niego zysków, zbieranie leadów, a więc kontaktów do potencjalnych klientów, jest bardzo ważne, dlatego tworzenie landing page zaleca się praktycznie każdej firmie.

Stwórz landing page samodzielnie w kilka minut!

Wykonanie landing page można zlecić specjalistom. Ale po co, jeśli równie dobrze taką stronę można przygotować samodzielnie, a w dodatku całkowicie za darmo.

Aplikacja Landingi.pl jest banalnie prosta w obsłudze. Edytor drag and drop (przeciągnij i upuść) maksymalnie ułatwia stworzenie pięknej, przyciągającej uwagę strony bez konieczności znajomości zasad programowania.

Użytkownik może skorzystać z gotowych szablonów stron – jest ich kilkadziesiąt, zarówno uniwersalnych, jak i tematycznych z 15 najbardziej popularnych kategorii biznesowych.

Każdy szablon można modyfikować, by przystosować go do własnych potrzeb i pomysłów. Jedno kliknięcie wystarczy, by zmienić kolory i czcionki, dodać pole tekstowe, zdjęcie, wideo, formularz, przycisk czy zegar odliczający czas. Zaawansowani użytkownicy mogą także skorzystać z edycji HTML.

Landingi.pl - Aplikacja do tworzenia Landing Page

Plany cenowe Landingi.pl i ich możliwości

Landingi.pl oferują 3 pakiety:

FREE (darmowy) – pozwala stworzyć 1 aktywny landing page. Wadą bezpłatnego planu jest obecność reklam, brak możliwości podpięcia własnej domeny i ograniczenie liczby unikalnych wyświetleń strony do 100 miesięcznie. Kto chciałaby trafić do większego grona odbiorców, powinien wybrać któryś z planów płatnych.

LITE – w cenie 59 zł brutto można utworzyć 2 konta użytkowników i 5 aktywnych landing page. Łączny limit unikalnych wyświetleń dla jednej lub wszystkich stron wynosi 500 miesięcznie. Plan pozwala podpiąć własną domenę. W tym planie na utworzonej stronie nie ma także reklamy Landingi.pl.

STANDARD 5000 – w cenie 99 zł brutto użytkownik zyskuje dostęp do wszystkich funkcji Landingi.pl i w zasadzie do nieograniczonych możliwości. Aż 5 kont użytkowników, nielimitowana liczba landing page, do 5.000 unikalnych wizyt z możliwością zmiany limitu w ustawieniach konta, podpinie własnych domen, brak reklam, testy A/B, autoresponder, integracje z social media, publikacja na Facebooku i powiadomienia o leadach, to wszystko, czego potrzeba, by stworzony landing page przyniósł jak najlepsze efekty i realnie wsparł działania marketingowe firmy.

Landing page – sposób na zwiększenie konwersji i liczby klientów

Specjaliści w zakresie marketingu internetowego i pozycjonowania wskazują, że żadna akcja reklamowa nie przyniesie korzyści, jeśli będzie realizowana po łebkach. Skuteczny, perfekcyjnie opracowany w każdym calu landing page to kluczowy element działań marketingowych, realizowanych kompleksowo i z nastawieniem na cel.

Firmy, które planują wdrożyć rozwiązanie landing page, powinny zatem pomyśleć o kampanii promocyjnej całościowo. Warto przy tym pamiętać, że choć możliwe jest stworzenie landing page niemalże za darmo lub za naprawdę niewielkie pieniądze, to aby podejmowanie działania przyniosły pozytywne rezultaty, w budżecie trzeba przewidzieć też wolne środki m.in. na:

  • zakup ładnych zdjęć z banku zdjęć (grafika strony pełni jedną z ważniejszych funkcji),
  • profesjonalne opracowanie tekstów na landing page,
  • pozycjonowanie w Google, czyli przygotowanie reklamy i prowadzenie kampanii Google AdWords (eksperci wskazują, że choć i tutaj możliwe jest samodzielne przygotowanie kampanii, np. linków tekstowych, wsparcie specjalistów ds. pozycjonowania i AdWords pozwoli zoptymalizować kampanię od strony słów kluczowych i racjonalnie zarządzać przeznaczonym na nią budżetem),
  • inne działania.

Warto wykorzystać szerokie możliwości landing page w promocji firmy. Różne rodzaje formularzy wspierających konwersję pozwolą łatwo, szybko i z efektem rozwinąć każdy biznes!

O Autorze

Marcin Atamańczuk

Od 10 lat doradzam małym i średnim firmom jak najlepiej wydać pieniądze na marketing internetowy.
Nie ukrywam, że jestem zwolennikiem marketingu w wyszukiwarkach i promuję produkty Google. Robię to jednak z głębokim przekonaniem, że ruch z wyszukiwarek to najlepsza forma ruchu, która powinna być postawą Twojej aktywności w Internecie.

Jestem też orędownikiem analityki internetowej jako podstawowego narzędzia w procesach decyzyjnych w każdej firmie. Jeśli nie wdrożyłeś analityki (wdrożyłeś to nie znaczy tylko zainstalowałeś Google Analytics) do swojego serwisu, to każdego dnia tracisz pieniądze.

Lubię też dzielić się wiedzą, a uczenie innych sprawia mi wielką frajdę. Obecnie wykładam marketing internetowy na Uniwersytecie Opolskim.