Ostatnie zmiany algorytmy wyszukiwarki Google chociaż mieszają w wynikach wyszukiwania to jednak co raz bardziej przybliżają nas do głównego celu Google: dostarczania jak najlepszych (najwartościowszych) wyników dla danego zapytania internauty.
Ostatnie zmiany algorytmy wyszukiwarki Google chociaż mieszają w wynikach wyszukiwania to jednak co raz bardziej przybliżają nas do głównego celu Google: dostarczania jak najlepszych (najwartościowszych) wyników dla danego zapytania internauty.
Zmiany te uświadamiają wielu firmom, że pozycjonowanie to nie jest droga na skróty i jak każda praca wymaga poświęcenia i systematyczności w osiąganiu jak najlepszych wyników.
Mamy nadzieję, że wkrótce do lamusa odejdą wszystkie usługi, które za jednorazową opłatę obiecują szybkie efekty za małe pieniądze. Wracając do pytania z tematu: dlaczego pozycjonowanie to proces ciągły ? Ano dlatego:
- Google rozwija się cały czas, a w raz z nim jego standardowy produkt: algorytm wyszukiwania. Każda nowa zmiana w założeniu twórcy ma przysłowiowo „oddzielić ziarna od plew” czyli dostarczyć wartościowych wyników wyszukiwania. Co z tego, że dzisiaj jesteś na miejscu 5 skoro po zmianie algorytmu możesz wypaść z pierwszej dziesiątki.
- Nic nie jest wieczne, również pozycja Twojej strony w wynikach pozycjonowania – tutaj też masz konkurencję i to nawet nie wiesz jak dużą.
- Jednorazowe zabiegi typu 1000 linków za 100 zł coraz mniej dają – w najlepszym razie efekt jest krótkotrwały, w najgorszym narażasz się na karę od Google.
- Aby pozycjonowanie miało sens Twoja strona powinna ciągle rozwijać się z Twoją firmą – Google preferuje nowe i unikalne treści.
- Im dłużej trwa pozycjonowanie, tym efekty są trwalsze i nie musisz obawiać się nowych zmian algorytmu (jeśli oczywiście pracujesz systematycznie i nie łamiesz zasad Google).
Internet dojrzewa, a w raz z nim świadomość klientów firm zajmujących się pozycjonowaniem. Dlatego też jeśli następnym razem dostaniesz meila z super ofertą pozycjonowania za jednorazowe 100 zł – pomyśl chwilę czy stać Cię na wyrzucenie pieniędzy w błoto, no i oczywiście stratę czasu, a jak wiadomo czas jest bezcenny – szczególnie dla Twojej firmy.