Analityka Internetowa eBiznes

Audyt strony internetowej małej firmy – po co i dlaczego ?

Pojęcie „audyt” z pewnością Ci się kojarzy z oceną danej organizacji lub procesu bądź też z badaniem danego przedmiotu według określonych norm lub przepisów prawnych. I słusznie!

Pojęcie „audyt” z pewnością Ci się kojarzy z oceną danej organizacji lub procesu bądź też z badaniem danego przedmiotu według określonych norm lub przepisów prawnych.

I słusznie!

Celem audytu jest rzetelna ocena obecnej sytuacji oraz określenie, czy są przestrzegane wszystkie ustalone wcześniej zasady. Regularnie są przeprowadzane audyty jakości, finansowe oraz audyty energetyczne, które pomagają osiągnąć i realizować cel firmy.

Dlaczego, w takim razie, nie przeprowadzić audytu serwisu internetowego?

AUDYT STRONY INTERNETOWEJ – POTRZEBNY, CZY NIEKONIECZNIE?

Z roku na rok zwiększa się liczba internautów oraz firm, które decydują się na reklamę w Internecie. Jeśli należysz do tego grona i wykonałeś już serwis internetowy, to czy zdawałeś sobie sprawę, w jakim celu tworzysz swoją wizytówkę w sieci?
Najprawdopodobniej chciałeś napisać kilka zdań o własnej firmie, a co najważniejsze, zaprezentować swoje produkty bądź usługi innym internautom.
Tworząc serwisy internetowe, myślimy o tym, aby informacja w sieci o naszym przedsiębiorstwie skutkowała pozytywnymi i korzystnymi efektami na naszą działalność.

Twoja oferta jest dostępna przez całą dobę i w każdej chwili możesz ją modyfikować i prezentować w dowolnej formie, co jest niemożliwością w przypadku mediów tradycyjnych, takich jak gazety. Jednak dobra strona to nie wszystko!

Problem pojawia się gdy Twoja strona www zachwyca, przykuwa uwagę, posiada niesamowitą grafikę, ale jest dla internautów kompletnie niewidoczna! Teraz zadanie dla Ciebie: co może być przyczyną tego, że Twoja oferta w żaden sposób nie dociera do osób, które potencjalnie są zainteresowane Twoimi usługami?

Odpowiadając na te pytanie, zapewne stwierdziłeś, że strona internetowa najprawdopodobniej została niepoprawnie wykonana bądź nie została przystosowana do obowiązujących standardów tworzenia witryn internetowych. Czy można coś zrobić, aby serwis internetowy był widoczny w najpopularniejszej wyszukiwarce Google? Oczywiście, że tak!

AUDYT STRONY – co zyskujesz, decydując się na szczegółową analizę serwisu internetowego?

Patrząc „oczyma klienta”, możemy przeanalizować wędrówkę potencjalnego klienta po Twojej stronie i odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Jak wygląda ruch w serwisie?
  • Czy z łatwością można odnaleźć potrzebne informacje, takie jak produkty, usługi, kontakt?
  • Czy strona www jest użyteczna?
  • Czy serwis jest przyjazny użytkownikom?

Audyt strony internetowej pozwoli Ci poznać mocne, a także słabe strony Twojego serwisu oraz elementy, które należy poprawić, aby:

  • podnieść pozycję strony w wyszukiwarkach
  • zwiększyć liczbę wizyt strony nawet o setki wyświetleń w ciągu dnia
  • usprawnić nawigację po stronie

WYNIK AUDYTU

​W wyniku sporządzenia audytu serwisu internetowego powstaje dokumentacja zawierająca cenne wskazówki.
Konkretne wytyczne umożliwią Ci zdobycie upragnionych pozycji w wyszukiwarce Google, a co za tym idzie – więcej klientów niż dotychczas!

Efektem kompleksowej analizy serwisu internetowego jest audyt, który stanowi pierwszy krok ku optymalizacji i pozycjonowaniu Twojej strony internetowej. Wprowadzając na Twojej stronie www zmiany, jakie zostały zawarte w audycie, jesteś w stanie uzyskać pożądane cele oraz zrealizować plan Twojej firmy.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".