Poprawne korzystanie z potężnego narzędzia marketingowego jakim jest platforma Google Ads niesie za sobą szereg korzyści. Specjalista zajmujący się tworzeniem przekazów promocyjnych w wyszukiwarkach i sieciach reklamowych Google na podstawie dużej ilości danych może w prosty i precyzyjny sposób określić grupę odbiorców, do której chce trafić.
Mając odpowiednie informację możemy ustawić tak nasze reklamy, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo interakcji. Jedną z funkcji, która to umożliwia jest harmonogram reklam.
Osiągnij sukces dzięki Harmonogramowi reklam
Harmonogram reklam w łatwy i skuteczny sposób pozwala na wyświetlanie Twoich reklam w określone dni i godziny. Dlaczego warto z niego korzystać? Jeżeli posiadasz dane z konta Ads i wiesz, że najwięcej kliknięć w Twoją ofertę generowanych jest w weekend, możesz ustawić, że Twój przekaz ma pojawiać się tylko w sobotę i niedzielę. Podobnie ustalić możesz godziny, w jakich Twoja reklama ma się wyświetlać. Jeżeli najwięcej kliknięć odnotowuje się codziennie między 10 – 15 warto na ten właśnie czas skonfigurować ukazywanie się oferty.
Oprócz ustalenia dni i godzin wyświetlania reklam, możesz także odpowiednio dostosować stawki. Jeżeli na podstawie danych wiesz, że w danym czasie reklama cieszy się większym zainteresowaniem, możesz zwiększyć stawkę. Potencjalni klienci zobaczą Twój przekaz wyżej w wynikach wyszukiwania.
Jeśli w określone dni lub godziny reklama nie przynosi zakładanych rezultatów możesz obniżyć stawkę. Ograniczysz wtedy niepotrzebne koszty.
Ustalenie harmonogramu reklam z chirurgiczną precyzją pozwala wyświetlać reklamy w określone dni i godziny, kiedy to przekaz promocyjny cieszy się największym zainteresowaniem. Zwiększania lub zmniejszanie stawek pozwala osiągać jeszcze lepsze wyniki i przynosić zyski.