Spis treści
Czym jest Google Search Console?
Każda osoba tworząca stronę poświęconą konkretnej tematyce powinna mieć jeden cel – znaleźć się na szczycie wyszukiwarki. W Polsce największą popularnością cieszy się ta stworzona przez Google. Na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania znajdą się witryny, które odznaczają się najwyższą jakością pod kątem pozycjonowania.
Google Search Console to platforma, z której webmasterzy czerpią szereg niezwykle przydatnych informacji. Pomagają one w osiągnięciu jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania. Dowiedzieć możemy się np. jak inni użytkownicy widzą stworzoną przez Ciebie stronę lub czy też witryna działa poprawnie na urządzeniach mobilnych. Wszystkie informacje uzyskane dzięki GSC pomagają lepiej zoptymalizować witrynę pod kątem SEO, a co za tym idzie wyświetlać się wyżej.
Co nowego w Google Search Console?
Nowa wersja GSC wygląda teraz prościej i nowocześniej. Poruszanie się po platformie przebiega teraz w sposób intuicyjny. Nie powinna więc sprawiać problemów osobom, które pierwszy raz stykają się z Search Console.
Ogromnym plusem jest także zmiana dotycząca przechowywania informacji. W starej wersji mogliśmy przywołać i porównać dane z 90 dni. Teraz generować raporty możemy w oparciu o informację sprzed 16 miesięcy!
Od teraz uzyskać będziemy mogli bardziej precyzyjne dane i raporty dotyczące indeksowania strony. Informację pojawią się teraz w czterech kategoriach.
Google zadbało także, aby Search Console można było poprawnie przeglądać na smartfonach lub tabletach. Gdziekolwiek jesteś, możesz stale i bez żadnych problemów mieć GSC pod ręką.
Odświeżenie platformy dla webmasterów to z pewnością duże ułatwienie. Z nowej wersji GSC czerpać możemy jeszcze więcej danych, obojętnie gdzie się znajdujemy. Poruszanie się po interfejsie nie powinno stanowić już żadnych problemów dla nikogo.