Marketing internetowy w dużej mierze opiera się o pracę z narzędziami, które dostarczają nam danych do analizy. To właśnie na ich podstawie możemy wyciągnąć odpowiednie wnioski i dostosować przekaz reklamowy do odpowiedniej grupy odbiorców. Prostym, a zarazem skutecznym narzędziem do analizy fraz wpisywanych przez użytkowników jest Google Trends.
Jak wykorzystać Google Trends?
Google Trends umożliwia analizę wyszukiwanych haseł kierowanych do popularnej wyszukiwarki. W łatwy sposób możemy porównać trendy dotyczące dwóch, trzech, a nawet 4 haseł.
W mgnieniu oka uzyskamy takie informacje jak: kraj, region, ilość wyszukiwań, a także okresy czasowe, kiedy dane hasło uzyskało najwięcej i najmniej zapytań. Mając podstawowe dane, o tym jak i gdzie użytkownicy “pożądają” danych fraz, możemy zastanowić się nad dalszymi działaniami marketingowymi. Jeżeli użytkownicy więcej zapytań dotyczących butów do biegania kierują z Warszawy w okresie letnim, a Ty sprzedajesz takie właśnie obuwie przez internet, warto rozważyć następujące kwestie: kierowanie większej ilości oferty do stolicy, w okresie od czerwca do sierpnia. Na podstawie informacji z Google Trends możemy dowiedzieć się wiele o frazach i użytkownikach ich poszukujących. Nie musimy się także martwić o żadne wydatki – narzędzie jest całkowicie bezpłatne.