Przedstawicielka Binga, Christi Olson, na łamach SearchEngineLand opublikowała swoje podsumowanie na temat zmian w reklamach Binga, które zaszły w 2016 roku. To był rok, w którym liczba nowości branży SEM była bardzo obfita.
Spis treści
Zmiany w Bing Editorze.
Bing Ads Editor doczekał się dwóch ważnych zmian. Pierwsza – integracja kampanii ecommerce (Bing Shopping Campaigns). Drugą ze zmian jest wprowadzenie tego edytora na systemy z logo Apple w czerwcu (w wersji beta). Podobnie jak standardowa wersja na Windowsa, użytkownicy Maców również mogli korzystać z bulk editów, zarządzania wieloma kontami w tym samym czasie, wraz z przenoszeniem danych między nimi.
Expanded Text Ads
W sierpniu Bing wprowadził nowy format reklam – Expanded Text Ads, który przyniósł wiele zmian. Długość tytułu wzrosła z 25 do 60 znaków, a długość opisu – do 80 (wcześniej można było redagować opisy na 71 znaków. Pozwoliło to na tworzenie reklam cechujących się większym współczynnikiem konwersji. Wcześniej zbyt mała długość tytułu dla wielu marketerów była znacznym utrudnieniem.
Broad Match Modifier
Październik ubiegłego roku przyniósł także zmianę w postaci możliwości dopasowania przybliżonego. Oczywiście wcześniej ta opcja była dostępna w Bingu, ale dopiero w październiku została wprowadzona globalnie.
Budżet dzielony
W 2016 roku Bing umożliwił także korzystanie z tak zwanych budżetów dzielonych (Shared Budgets) – dzięki niemu można ustalić jeden dzienny budżet na wszystkie kampanie lub podgrupę kampanii.
Najdroższe słowa kluczowe w 2016 roku
Najbardziej konkurencyjnymi branżami w 2016 r była ochrona zdrowia, edukacja, usługi (w tym także finansowe), ubezpieczenia, prawo. Szczegółowo tę kwestię opisuje poniższa grafika:
Oczywiście Google w Polsce jest praktycznie jedyną wyszukiwarką używaną przez internautów. Jednak śledzenie trendów w konkurencyjnych wyszukiwarkach, może wskazać kierunek zmian także w Google – obie te firmy obserwują konkurencję i wprowadzają do siebie sprawdzone rozwiązania.