Aktualności

Google przestaje wyróżniać strony przyjazne urządzeniom mobilnym w SERP

Wyszukiwarka Google

Google przestanie wyróżniać w wynikach wyszukiwania strony internetowe dostosowane do urządzeń mobilnych. Do tej pory pod adresem strony pojawiała się etykieta „Na komórki”, bądź „Na smartfony”. Firma z Mountain View tłumaczy zmianę porządkowaniem widoku wyników wyszukiwania.

Etykieta "Na komórki" w Google

Z Google znika etykieta „Na komórki”

Google dotychczas testowało kilka wersji wyróżnienia stron „mobile friendly”. Etykiety pojawiały się w wersji tekstowej, jak i w formie ikonek np. przekreślonej ikony telefonu, co jasno pokazywało, iż dana strona nie wyświetli się do końca prawidłowo na smartfonu, czy tablecie. Według najnowszych danych już 85% witryn internetowych spełnia kryteria Google pod tym kątem i takowa informacja w SERP mogłaby przytłaczać użytkowników.

Wielu właścicieli stron uznawało etykietę za dodatkowy wyróżnik, który zwiększał CTR. Dokładnych danych dotyczących znaczenia etykiet niestety nie posiadamy, więc są to jedynie przypuszczenia. Wyróżnik ten pojawiał się w Google od dwóch lat. Google jasno informuje, że jest to tylko kosmetyczna zmiana, a dostosowanie do urządzeń mobilnych nadal pozostaje istotnym czynnikiem branym pod uwagę przy ustalaniu pozycji.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".