Twitter przeprowadził badania, które wykazały, jaką wartość ma odpowiadanie na tweety klientów. Okazało się, że odpowiadanie na wpisy klientów może spowodować, że Twitterowy klient wyda do 20% więcej pieniędzy. Badanie przeprowadzono na trzech branżach: liniach lotniczych, telekomach i dostawcach pizzy.
Odpowiadanie na tweety klientów – jakie przynosi zyski?
- Wyższa satysfakcja klienta. W ankietach dotyczących satysfakcji, średnia liczba punktów dla marek, które odpowiadały na tweety klientów była aż o jeden punkt wyższa w 5 stopniowej skali (3.66 vs. 2.66).
- Większa szansa na rekomendację lub opowiedzenie o tym doświadczeniu. Okazuje się, że jeśli odpowiadamy na tweety swoich klientów, to prawdopodobieństwo, że zarekomendują naszą markę jest o 30% większe. Okazuje się także, że jeśli odpowiadamy na tweety klientów, jest o 44% bardziej podobne, że opowiedzą o tym swoim znajomym – offline lub online.
- Twitter jest jednym z kanałów obsługi klienta, który najmniej frustruje klientów. Najbardziej frustrującym kanałem obsługi klienta okazuje się być telefon.
Więcej informacji można znaleźć na Twitterowym blogu