Aktualizacja Possum algorytmu Google spowodowała zmianę w przypadku 64% lokalnych SERPów – wynika z badań przeprowadzonych wspólnie przez BrightLocal i Joy’a Hawkinsa.
Spis treści
Główne zmiany po algorytmie Possum (Opos)
- W przypadku 11% badanych słów kluczowych część lokalnych biznesów zanotowała wzrosty o 3 lub więcej pozycji. Natomiast 15% zanotowało wzrost o 1-2 pozycje.
- W przypadku 14% słów kluczowych część lokalnych biznesów spadło o 3 lub więcej pozycji
Chcielibyśmy poznać Wasze opinie, czy algorytm Opos wprowadził jakieś zmiany na polskim rynku. Zapraszamy do dzielenia się swoją wiedzą w komentarzach pod tym wpisem.
Poniżej przedstawiamy zmiany dla przykładowego zapytania – „Personal Injury Lawyer Las Vegas”
Przyczyny wahań pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania
Wielu pozycjonerów zajmuje się analizą przyczyn zmiany pozycji wywołanych przez algorytm Possum. Joy Hawkins poświęcił temu swój felieton zatytułowany Everything you need to know about Google’s Possum algorithm update. Osoby zainteresowane tą tematyką, zapraszamy także do lektury wyników ankiety przeprowadzonej wśród ekspertów SEO na temat czynników rankingowych w wyszukiwaniach lokalnych, przeprowadzonej przez Moz.
Jedno natomiast jest pewne. Wskazanie właściwego sposobu pozycjonowania strony, w tym także lokalnej, nie jest już tak proste, jak kiedyś. Odpowiedzi typu „zwiększyć liczbę i jakość ocen” mogą być już niewystarczające, z racji stale rosnącej złożoności i jakości wyszukiwarki Google.