Na początku tego roku specjaliści Instagrama potwierdzili, iż zamierzają rozwijać usługę firmowych profili – na wzór Facebook’owych fanpage’y. Niedawno zostały wprowadzone pierwsze większe zmiany w tym obszarze. W firmowych profilach możemy umieścić mapę, określić typ firmy oraz wstawić specjalny przycisk umożliwiający szybki kontakt.
Firmowe profile – Instagram
Najbardziej widoczną zmianą jest wyżej wspomniany przycisk umożliwiający skontaktowanie się z firmą, znajdujący się po lewej stronie od dobrze znanego button’u „Follow” służącego do obserwowania danej marki. Po kliknięciu pojawia nam się menu wyboru pozwalające na sprawdzenie możliwości dojazdu do firmy, bądź wysłanie email’a. Opcja związana z mapami jest szczególnie użyteczna w przypadku lokalnych biznesów, dla których istotna jest promocja ich lokalizacji.
Profile firm nie zostały jeszcze udostępnione dla wszystkich, dlatego możemy oczekiwać jeszcze większych zmian w tym obszarze. Rzecznik Instagrama potwierdził, iż wprowadzone nowości będą testowane przez kilka najbliższych miesięcy, zanim będą ogólnodostępne. W niedalekiej przyszłości profile firmowe mają zostać połączone z systemem reklam w serwisie społecznościowym, co pozwoli na łatwą promocję marki, bądź poszczególnych wpisów.