Google wprowadza kolejne zmiany w wynikach wyszukiwania. Tym razem testom zostały poddane dłuższe Meta Tagi – Title (Tytuł) i Description (Opis). Jeśli zmiana zostanie zatwierdzona, będziemy mogli umieszczać więcej wartościowych informacji opisujących nasze strony www. Z tego faktu cieszą się również osoby zajmujące się pozycjonowaniem.
Ross Hudgens @ Twitter
Dłuższe Meta Tagi w Google
Do tej pory w Title mogliśmy umieścić około 58-60 znaków, zaś w Description blisko 160 znaków. Spora część użytkowników korzysta z wysokich rozdzielczości, co pozwala na wprowadzenie zmian w SERP, tak by przekazać maksimum informacji, a jednocześnie pozostawić wyniki wyszukiwania czytelne. Jak donoszą użytkownicy zza oceanu, tytuł został wydłużony do 69-70 znaków, zaś opis od teraz zajmuje trzy linie po 100 znaków.
Nie wiadomo jeszcze, czy zmiany te zostaną wprowadzone na stałe. Wiele osób zaciera ręce, bowiem takie wydłużenie pozwoli na szersze opisanie swojej witryny. Meta Title jest jednym z czynników branych pod uwagę podczas ustalania pozycji strony w Google. Umieszczanie fraz kluczowych w Meta Description również nadal ma sens, gdyż zostają one pogrubione, jeśli użytkownik wpisze je w pasku wyszukiwania, zatem przekłada się to na wyższy CTR.