Igrzyska Olimpijskie to sezon żniw dla agencji marketingowych oraz wielkich marek. To świetna okazja do wypromowania swoich produktów lub usług w trakcie dużej imprezy. Wśród firm będących sponsorami olimpiady, najbardziej aktywna we wpisach użytkowników Twittera była Coca Cola. W rankingu zaangażowania użytkowników w treściach cyfrowych prym wiodła firma Nike.
Spis treści
Liczba tweetów na Igrzyskach Olimpijskich 2016
Jak podaje Brandwatch, w czasie letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio w 12 tysiącach tweetów znalazła się wzmianka na temat marki Coca Cola. Około 300 mniej dotyczyło znanej sieci fast-foodów McDonald’s. Według Brandwatcha, w czasie olimpiady pojawiło się ponad 23 miliony wpisów na temat olimpiady. Około 81% ze wszystkich wzmianek było pozytywnych.
Ranking tweetów (Top 5)
- Coca-Cola: ~12,000 wzmianek
- McDonald’s: ~11,700 wzmianek
- Visa: ~8,200 wzmianek
- Samsung: ~6,200 wzmianek
- Omega: ~4,300 wzmianek
Ranking zaangażowania internautów w treści cyfrowe
Swoje badania dotyczące zaangażowania internautów w treściach cyfrowych przeprowadzała firma badawcza Amobee. Badaniem zostało objętych 600-tysięcy stron (mobile, web, social, video). Okazało się, że firmą, która najbardziej angażuje internautów spośród wszystkich sponsorów Igrzysk Olimpijskich w Rio była marka Nike.
Ranking najbardziej angażujących firm
- Nike
- Samsung
- McDonald’s
- Visa
- Ralph Lauren
- Coca-Cola
- Kellogg’s
- United Airlines
- Procter&Gamble
- Omega
W tym miejscu warto wyróżnić markę Nintendo, która co prawda nie znalazła się na liście top 10, jednakże otrzymała reklamę od premiera Japonii. Ten, w czasie ceremonii zamykającej igrzyska, przebrał się za Super Mario, bohatera swego czasu popularnej gry. Ów premier na ceremonii pełnił bardzo zaszczytną funkcje. Otrzymał ogień olimpijski, który będzie zapalony w trakcie kolejnych igrzysk w 2022 roku odbywających się w Japonii.