Aktualności

Igrzyska Olimpijskie 2016 – Które marki zyskały najwięcej?

Igrzyska Olimpijskie 2016 - Które marki zyskały najwięcej?

Igrzyska Olimpijskie to sezon żniw dla agencji marketingowych oraz wielkich marek. To świetna okazja do wypromowania swoich produktów lub usług w trakcie dużej imprezy. Wśród firm będących sponsorami olimpiady, najbardziej aktywna we wpisach użytkowników Twittera była Coca Cola. W rankingu zaangażowania użytkowników w treściach cyfrowych prym wiodła firma Nike.

Liczba tweetów na Igrzyskach Olimpijskich 2016

Jak podaje Brandwatch, w czasie letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio w 12 tysiącach tweetów znalazła się wzmianka na temat marki Coca Cola. Około 300 mniej dotyczyło znanej sieci fast-foodów McDonald’s. Według Brandwatcha, w czasie olimpiady pojawiło się ponad 23 miliony wpisów na temat olimpiady. Około 81% ze wszystkich wzmianek było pozytywnych.

Ranking tweetów (Top 5)

  • Coca-Cola: ~12,000 wzmianek
  • McDonald’s: ~11,700 wzmianek
  • Visa: ~8,200 wzmianek
  • Samsung: ~6,200 wzmianek
  • Omega: ~4,300 wzmianek

Ranking zaangażowania internautów w treści cyfrowe

Swoje badania dotyczące zaangażowania internautów w treściach cyfrowych przeprowadzała firma badawcza Amobee. Badaniem zostało objętych 600-tysięcy stron (mobile, web, social, video). Okazało się, że firmą, która najbardziej angażuje internautów spośród wszystkich sponsorów Igrzysk Olimpijskich w Rio była marka Nike.

Ranking najbardziej angażujących firm

  1. Nike
  2. Samsung
  3. McDonald’s
  4. Visa
  5. Ralph Lauren
  6. Coca-Cola
  7. Kellogg’s
  8. United Airlines
  9. Procter&Gamble
  10. Omega

W tym miejscu warto wyróżnić markę Nintendo, która co prawda nie znalazła się na liście top 10, jednakże otrzymała reklamę od premiera Japonii. Ten, w czasie ceremonii zamykającej igrzyska, przebrał się za Super Mario, bohatera swego czasu popularnej gry. Ów premier na ceremonii pełnił bardzo zaszczytną funkcje. Otrzymał ogień olimpijski, który będzie zapalony w trakcie kolejnych igrzysk w 2022 roku odbywających się w Japonii.

O Autorze

Redakcja magazynsem.pl

Chcesz do nas dołączyć i promować swój biznes lub osobę na ramach magazynsem.pl ? Napisz na redakcja@magazynsem.pl, w temacie wiadomości: "współpraca - magazynsem.pl".