W zeszłym roku Google ogłosił, iż używa sztucznej inteligencji w 15%-tach wszystkich wyszukiwań. Od tego czasu sporo się zmieniło, RankBrain rozwinął się na tyle, że jest już stosowany przy wszystkich zapytaniach do Google’a. Podkreślono jednak, że tylko dla części wyników RankBrain ustala pozycję poszczególnych stron, a dla reszty jedynie prowadzi analizę dostarczanych wyników.
Spis treści
RankBrain w wyszukiwarce Google
Aktualnie głównym zadaniem RankBrain jest zrozumienie intencji ludzi dla setek milionów zapytań wysyłanych każdego dnia. System ten „uczy się” dostarczania najbardziej wartościowych stron odpowiadających temu czego oczekują użytkownicy. W pierwszej fazie testów podkreślano, iż sztuczna inteligencja jest głównie wykorzystywana w przypadku wyszukiwań w formie pytań, lecz teraz poszerzono zakres testów. Co więcej RankBrain jest doceniany za umiejętne rozwiązanie aż 15% zapytań, które dotąd zwracały nieodpowiednie wyniki.
Sztuczna inteligencja – czynnik rankingowy Google
Sztuczna inteligencja jest aktualnie uważana za trzeci najistotniejszy czynnik mający wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania Google – tuż za treścią i linkami. Dla wielu właścicieli stron internetowych, jak i specjalistów ds. SEO jest to nie lada wyzwanie, gdyż obawiają się o swoje wyniki w przyszłości. Specjaliści Google potwierdzają jednak, iż osoby posiadające zoptymalizowane strony zgodnie z wytycznymi nie muszą martwić się o swoje pozycje w rankingu. Główną rolę odgrywać będzie wartościowa treść, która dostarczy użytkownikom oczekiwanych informacji.