W ostatnim czasie znana agencja prasowa przekazała, iż Google wykorzystuje w swoim algorytmie sztuczną inteligencję. Google od kilku miesięcy testowało interpretację zapytań poprzez narzędzie o nazwie RankBrain.
Spis treści
Rola RankBrain w wyszukiwarce
Rolą RankBrain jest rozpoznanie, co użytkownik miał na myśli wpisując dane zapytanie. Mechanizm sprowadza słowo pisane do jednostek matematycznych, zwanych wektorami, kolejno doszukuje się powiązań i podobieństw z innymi słowami i zwrotami. Prowadzi to do dokładnego filtrowania danych i zwrócenia w wyniku wyszukiwań najbardziej doprecyzowanych informacji. Metoda ta ma być sposobem na radzenie sobie z dużą ilością nowych zapytań.
Starszy specjalista do spraw wyszukiwania – Greg Corrado – poinformował, iż RankBrain poradził sobie z 15% zapytań, z którymi dotąd firma z Mountain View miała kłopot. Dodał również, iż głównie chodzi tutaj o bardzo długie zapytania w formie pytań.
Corrado potwierdził również, iż mechanizm sztucznej inteligencji stał się trzecim elementem w hierarchii wpływającym na ostateczny wynik wyszukiwania. System działa podobnie jak ludzka intuicja. Stara się przeczuć, czego internauta oczekuje.
RankBrain gwarancją stałego wzrostu jakości wyszukiwań
Mechanizm RankBrain wyróżnia się również tym, iż potrafi się uczyć. Stale podnosi jakość swojej pracy i odpowiada na coraz większą ilość zapytań. W najbliższej przyszłości narzędzie ma zostać wdrożone do innych biznesowych działalności Google’a.
Nowy system działa już globalnie, a ze względu na możliwość uczenia się jest w stanie poradzić sobie z wieloma językami. RankBrain jest stale monitorowany przez specjalistów. Jego „szkolenia” odbywają się okresowo w trybie offline. System dostaje wtedy do przeanalizowania dane historyczne na podstawie, których ma wyciągać odpowiednie wnioski.