Google przygotował dla marketerów nowe narzędzia analityczne o nazwie Google Analitycs 360 Suite. Pod długą nazwą kryje się narzędzie pozwalające na szybką ocenę procesu zakupowego, przez który przechodzą konsumenci w Internecie. Narzędzie ma pomóc w ocenie zachowań klientów oraz skuteczności kampanii reklamowych. Całość ma na celu dopasowanie działań reklamowych pod użytkownika.
Analityka zachowań konsumentów
Wielu marketerów zajmujących się analizą ruchu na stronach miała zaburzony obraz z tego względu, iż odwiedzający podejmują różne działania w zależności od urządzenia, z którego korzystają w danej chwili. Google Analytics 360 Suite ma pokazać, jak użytkownicy korzystają ze sklepu oraz jaką drogę przebywają do finalnego zakupu. Pozwoli to na optymalizację sklepów i uproszczenie całego procesu.
Nowe narzędzie analityczne wskaże, które grupy osób kupują częściej od innych. Na tej podstawie, w prosty sposób będzie można utworzyć kampanię Google AdWords skierowaną do danej grupy, która będzie odpowiednio dopasowana do preferencji klientów. Efektem będzie zwiększone prawdopodobieństwo sprzedaży.
Narzędzie firmy Google ma również pomóc w analizie działań reklamowych, bowiem wskaże najbardziej skuteczne reklamy, a także wersje strony przyjazne dla użytkowników. Dzięki temu na bieżąco będziemy mogli udoskonalać kampanie reklamowe, jak i nasze strony internetowe z myślą o potencjalnych klientach.