Niedawno informowaliśmy o wprowadzeniu przez Facebook’a błyskawicznych artykułów, które jak sama nazwa wskazuje, charakteryzują się szybkim ładowaniem, jak i przyjaznym dla użytkownika sposobem prezentacji. Projekt znalazł również szersze zastosowanie – stał się kolejnym formatem mobilnej reklamy na Facebook’u.
Canvas na Facebook’u
Reklamy Canvas tak samo, jak Instant Articles będą wyświetlać się na pełnym ekranie smartfonów po dotknięciu miniaturki w News Feedzie. Drugim z atutów jest to, iż reklamy będą przechowywane na serwerach Facebook’a, co zagwarantuje szybkie ładowanie. Według zapowiedzi czas wczytywania reklamy ma zająć maksymalnie 3 sekundy.
Nowy format reklamy został tak zaprojektowany, by zachwycał użytkowników smartfonów swoimi walorami wizualnymi. Canvas pozwala nie tylko na używanie zdjęć o wysokiej rozdzielczości, lecz wspiera wiele ciekawych funkcji taki jak np. efekt przesuwania przy przechylaniu telefonu, autoodtwarzające się filmy video, czy galerie z efektem karuzeli. Reklamy te mogą być wyświetlane zarówno w układzie poziomym, jak i pionowym.
Według przeprowadzonych badań reklamy Canvas są świetnie odbierane przez oglądających. Współczynnik kliknięć w reklamę wzrósł aż o 53%. Użytkownicy spędzają średnio 70 sekund na przeglądaniu nowego typu reklamy.