Serwis społecznościowy Facebook wraz z udostępnieniem tzn. chatbotów, czyli robotów, z którymi możemy wymieniać się wiadomościami, udostępnił nową formę reklamy. Mowa o tzw. sponsorowanych wiadomościach. Jak na razie z tej formy reklamy mogą korzystać jedynie firmy, które uczestniczą w konwersacjach z użytkownikami Facebooka. Firmy testujące platformę chatbotów, jak i reklam w wiadomościach są monitorowane przez specjalistów z Menlo Park w celu zapobiegania spamowi.
Sponsorowane wiadomości na Facebook’u
O reklamach w Messengerze informowano już od lutego. Nowa forma reklamy ma być sposobem na zmonetyzowanie nowej platformy chatbotów. Boty mają pomagać użytkownikom w znalezieniu szukanej rzeczy, a zarazem sprzedaży produktów danej firmy. Specjalista zajmujący się Messengerem – David Marcus – zapewnia, iż tego typu działania będą limitowane, by osoby korzystające z botów nie były przytłoczone dużą ilością reklam.
Dodatkowo każdy użytkownik będzie miał możliwość blokowania wiadomości od botów, bądź samych sponsorowanych wiadomości. Możemy zatem kontrolować ilość, jak i jakość otrzymywanych wiadomości. Co za tym idzie, nowa forma reklamy staje się efektywnym narzędziem reklamowym, bowiem reklama nie będzie nachalna i wyświetlona zostanie jedynie u użytkowników, którzy się na nie godzą.